Αγαπητό ημερολόγιο: Τα αίσχη

(ή η ανοχή είναι ενοχή)

Αυτό το αρθράκι δεν το γράφω σαν άθεη, αλλά σαν πρώην Χριστιανή, με την έννοια πως ό,τι εκφράζεται εδώ είναι μόνο απογοήτευση και στεναχώρια για πράγματα που θυμήθηκα και πράγματα που έμαθα.

Πήγα το τριήμερο στο Αίγιο κι εκεί μίλησα με την γιαγιά και μια θεία μου και ήταν και οι δύο αρκετά στεναχωρημένες για τα πρόσφατα σκάνδαλα της εκκλησίας, και για διάφορα θέματα με τον κλήρο στο Αίγιο…

Δεν είναι λοιπόν μια ακατανόητη κακία που με κάνει να τα βάζω με την εκκλησία. Αν μπορούσε απλά να είναι η εκκλησία βοηθός και καθοδηγητής των πιστών, όπως πιστεύουν κάποιοι από αυτούς πως πρέπει να είναι, δεν θα διαμαρτυρόμουν καθόλου, το ότι είμαι άθεη δεν σημαίνει πως θέλω να είναι και οι υπόλοιποι. Μα πραγματικά δεν καταλαβαίνω, όλοι αυτοί οι θρήσκοι με τους οποίους έχουμε διαφωνήσει και λογομαχήσει ίσως, νομίζουν πως δεν έχω άλλη δουλειά από το να γκρινιάζω για την θρησκεία; Πως βρίσκω μια σαδιστική απόλαυση με το να κατηγορώ χωρίς λόγο κάτι που ξέρω πως για πολλούς είναι στήριγμα;

Όχι παιδιά, λυπάμαι, θα ήταν πιο εύκολο για εσάς αλλά δεν είναι τόσο απλό.

Βλέπω πως το στήριγμα είναι σαθρό, πως κι αυτοί που πιστεύουν, οι δικοί μου άνθρωποι τουλάχιστον, το βλέπουν, το νιώθουν, κι απογοητεύονται και καταλήγουν να μην ξέρουν τι να κάνουν. Γιατί η πίστη τους είναι κάτι σημαντικό για αυτούς, είναι μέρος της ζωής τους, κι έχουν μάθει να αγαπάνε αυτό που πιστεύουν και να αγαπάνε και την εκκλησία γιατί στο μυαλό τους είναι το ένα και το αυτό. Είναι σημαντικό για αυτούς να πηγαίνουν και να ανάβουν ένα κερί. Δεν είναι έτσι βέβαια όλοι οι Χριστιανοί, μερικοί δεν θα κάτσουν να το σκεφτούν πολύ, ή θα βρουν εύκολες δικαιολογίες και θα συνεχίσουν την ζωή τους αμέριμνοι. Κάποιοι όμως προβληματίζονται. Αλλά κι αυτοί δεν κάνουν τίποτα, γιατί ναι μεν σιχαίνονται κάποιους κληρικούς, όμως τους φαίνεται και αδιανόητο να μην πάνε στην εκκλησία. Ακόμη κι αυτοί που δεν θα πάνε δεν κάνουν τίποτα εδώ που τα λέμε, γιατί Χριστιανοί δηλώνουν και έστω και με την ανοχή τους στηρίζουν αυτό που δεν τους αρέσει.

Μου είπε η θεία μου πως κάποια στιγμή ήθελαν στο Αίγιο να χτιστεί μια καινούρια εκκλησία και έκαναν μια επιτροπή για να μαζέψουν χρήματα. Από την αρχή δηλαδή βρωμάει η ιστορία. Λες και δεν έχει χρήματα η εκκλησία, πρέπει να δώσουν οι πιστοί για να χτιστεί ένας ναός!! Τι μπορεί να πει κανείς εδώ; Και συνεχίζει η παράνοια, όταν λοιπόν ζήτησαν και από τον δεσπότη του Αιγίου να δώσει κάποια χρήματα, όπως έκαναν και τόσοι άλλοι, τους είπε πως δεν μπορεί να τους δώσει, γιατί είχε πολλά έξοδα εκείνον τον καιρό η εκκλησία (;;;;). Τα συμπεράσματα δικά σας.

Δεν ρώτησα όμως δυστυχώς αν ήταν ο ίδιος δεσπότης που έχτισε το περίφημο Σήμαντρο, ξενοδοχείο – κέντρο συνεδριάσεων.. Και έγινε και ζήτημα, αν ήταν περισσότερο για συνεδριάσεις ή ξενοδοχείο.. Ε;;;;;; Από πού και ως που ρε παιδιά; Έχει σημασία; Γιατί το θέλει αυτό η εκκλησία; Ή το θέλει απλά η τσέπη του δεσπότη; Και υπό τι συνθήκες λειτουργεί; Το κράτος πως το φορολογεί και τι στάση θα κρατήσει απέναντι στην επιχείρηση αυτή;

Το άρθρο που βρήκα είναι της espresso βέβαια, που δεν την θεωρώ και την πλέον αξιόπιστη εφημερίδα, αλλά πρωτοάκουσα για αυτό τώρα, από κατοίκους των περιοχών (δεν ήταν χαρούμενοι)…

http://xairete.blogspot.com/2008/09/resort.html

Εδώ μια απάντηση από τον Αμβρόσιο:

http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2008/09/blog-post_22.html

και η απάντηση της εφημερίδας:

http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=21&la=2&catid=1&artid=837848

Κάποια άλλα σχετικά sites

http://www.semantron.gr/gr.aspx

http://makelio.blogspot.com/2008/10/blog-post_736.html

Και αναρωτιέμαι, που καταντήσαμε; Αυτό με τρελαίνει από όταν γύρισα, το ότι έχουμε φτάσει στο σημείο να το συζητάμε κι όλας, μα γιατί ένα συνεδριακό κέντρο είναι λέει με θράσος ο Αμβρόσιος. Ντροπή! Τι το θέλει το κέντρο;;;;;

Γράφει κάποιος στα σχόλια στην απάντηση του Αμβρόσιου:

«Οι κανόνες απαγορεύουν οι Επίσκοποι να ασχολούνται με οικονομικές επιχειρήσεις, με ποινή την Καθαίρεση, διότι παρεκτρέπονται όπως π.χ. στο πρόσφατο Βατοπέδι. Δραστηριότητα ναι, με όρια όμως.»

Αν δεν ήμουν στεναχωρημένη θα γέλαγα, γιατί για ανέκδοτο καλό είναι. Αμ το έχουν κάνει όλο μια οικονομική επιχείρηση με διάφορες θυγατρικές απλά, άμα το πάρουμε έτσι θα πρέπει να καθαιρεθούν όλοι σχεδόν!

Περιττό να πω ότι η γιαγιά μου ήταν χάλια, είχε πει ο εν λόγω “πατέρας της εκκλησίας” ότι ήθελε να κάνει και γήπεδο του γκολφ και πισίνα και κάτι τέτοια στην Παναγία την τρυπητή, που είναι το καμάρι των πιστών του Αιγίου και καταλαβαίνετε, έχει πέσει μεγάλη στεναχώρια, δεν το χωνεύουν, μα η εκκλησία μας λένε;

Βλέπετε τα λέγανε χρόνια ναι μεν, ότι η εκκλησία δεν πάει καλά, ότι δεν έχουν σωστή στάση οι παπάδες και ότι δεν ακολουθούν σωστά αυτά που διδάσκουν και βέβαια άλλο η εκκλησία κι άλλο η θρησκεία, αλλά άλλο να το λες κι άλλο να το ζεις στην πόρτα σου, κάποια στιγμή από τα πολλά που βλέπεις γυρίζει το μάτι σου κι άμα πιστεύεις πολύ πονάει.. Γιατί δεν είναι καθόλου άλλο η θρησκεία κι άλλο η εκκλησία, όσο κι αν θέλουν πολλοί να το πιστέψουν. Η εκκλησία αντιπροσωπεύει την θρησκεία αυτή την στιγμή, η εκκλησία πιέζει στο όνομα της θρησκείας το κράτος για τα όποια αιτήματά της, η εκκλησία θα ζητήσει τα χρήματα των πιστών με τον δίσκο στην λειτουργία, με το κεράκι που θα αγοράσουν για να ανάψουν, με εράνους και διάφορα τέτοια, και στην εκκλησία θα πάνε όλοι, έστω κι αν είναι μόνο το Πάσχα. Όλα ένα είναι…

Και μην ακούσω για παπάδες που είναι καλοί και άγιοι. Οκ δεν το αρνούμαι, υπάρχουν κάποιοι που μπορεί να έχουν δώσει και όλη τους την ζωή για να βοηθήσουν αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για την ασυδοσία όλων των υπόλοιπων παπάδων και ούτε αναιρεί τα εγκλήματά τους. Στην καλύτερη περίπτωση θεωρώ πως αυτοί οι άνθρωποι που θέλουν να βοηθήσουν και είναι αγνοί είναι και αφελείς, γιατί στην ουσία άθελά τους στηρίζουν ένα σύστημα που έχει κάνει την θρησκεία που αγαπάνε εμπόριο, πέφτουν στην ίδια παγίδα που πέφτουν και τόσοι πιστοί, και φοβούμενοι πως το να αρνηθούν την εκκλησία και την σημερινή της κατάντια είναι ισότιμο με το να αρνηθούν την πίστη τους κλείνουν το στόμα και τα μάτια και κάποιοι πλουτίζουν εις βάρος όλων.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη για αυτό το θέμα των λίγων άγιων κληρικών που όλοι οι πιστοί μου τυχαίνει να γνωρίζουν όταν πάει εκεί το θέμα, και την παραθέτει ωραιότατα το ελληνάκι.

http://ellinaki.blogspot.com/2008/09/blog-post_18.html

Παρόλ’αυτά εμμένω στην αρχική μου άποψη, ότι μπορεί να υπάρχουν και μερικοί που έχουν καλές προθέσεις, αλλά θεωρώ λάθος τους που δέχονται να γίνουν μέλη ενός τέτοιου παιχνιδιού, έστω κι αν το κάνουν από αφέλεια, και φυσικά χάνονται μέσα στον βούρκο που έχει καταντήσει η σημερινή εκκλησία.

5 thoughts on “Αγαπητό ημερολόγιο: Τα αίσχη

  1. Ο/Η stardust30 λέει:

    Βρε κουκλίτσα μου γλυκιά, αν το ιερατείο δεν τα τρώει απ’ τους πιστούς από ποιούς θα τα τρώει; Ή μήπως πιστεύεις πως νοιάζεται έστω και ΕΝΑΣ ιερέας για την «ψυχή» των πιστών του;; Εδώ δεν νοιάζονται για το «τί ψυχή θα παραδώσεις μωρή» την δική τους θα νοιαστούν για τους άλλους; Αν το ιερατείο πάψει να «βυζαίνει» λεφτά από τα κορόιδα του θα βγει στο ταμείο του ΟΑΕΔ να πάρει επίδομα απραγείας..
    Το καλό με το γεγονός πως τα ήθη μας αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς είναι πως τέτοιες καταστάσεις φαίνονται πλέον δια γυμνού οφθαλμού- αρκεί βέβαια ο πιστός να μην έχει παρωπίδες- ενώ παλιότερα τα χριστιανικά βόδια δεν έφερναν ουδεμία αντίρρηση σε τέτοιες απαιτήσεις..
    Θα πρέπει να δώσω μια ιδέα πάντως για να αυξηθούν τα έσοδα της εκκλησίας στα γρήγορα (μιας και οι ίδιοι μια ζωή το ίδιο παραμύθι σκαρώνουν) – προτείνω μια υπηρεσία 090 όπου ο πιστός ΜΟΛΙΣ ΠΕΣΕΙ σε αμάρτημα πέρνει τηλέφωνο και τσατ-πατ πέρνει άφεση αμαρτιών!! Προτείνω δε χρέωση 2,95 ευρώ/ αμαρτία αν και μπορεί να τροποποιηθεί η χρέωση ανάλογα με το αμάρτημα.. π.χ. μοιχεία με 1 ερωμένη 19,90 ευρώ, με 2 ερωμένες 35,00 ευρώ ενώ στις 3 ερωμένες η τιμή θα παραμένει 35,00 σαν προσφορά στο κοινωνικό σύνολο!!

  2. Ο/Η Iokaste λέει:

    Μωρέ ναι, να τους τα τρώει, δεν λέω, και να σου πω και την αλήθεια να τα τρώει από τους πιστούς δεν με πολυνοιάζει από εμάς μην τα τρώει.

    Γιατί των άλλων επιλογή τους είναι στην τελική να γίνονται αντικείμενο εκμετάλευσης, άντε να τους το πεις μία δύο, δεν μπορείς να τους το βάλεις και μες στο κεφάλι (αν και για τους μεγαλύτερους ανθρώπους είναι διαφορετικά τα πράγματα, μεγάλωσαν και έμαθαν αλλιώς δεν τους κρίνω όπως θα κρίνω τους νεότερους).

    Αλλά σε μερικές περιπτώσεις γίνεται τόσο απροκάλυπτα που δεν μπορώ να το χωνέψω ότι δεν το βλέπουν. Δηλαδή και τυφλός να είσαι δεν γίνεται, κάτι θα καταλάβεις!!

    Ωραία η ιδέα με τα ροζ τηλέφωνα άφεσης αμαρτιών, θα έπιανε σίγουρα!

  3. Ο/Η Ian λέει:

    Hello again Iokaste. In English this time! Apologies to the Greek speakers, but the world of automatic translation is not up to the task yet, and I speak no Greek at all :-(.

    (I am infected by the automatic translation of your blog into english, and find myself wanting to write in stilted english – how strange).

    I just wanted to give a link to this site: http://www.humanism.org.uk/. And the beliefs of the British Humanists: http://www.humanism.org.uk/site/cms/contentChapterView.asp?chapter=309. (Beliefs which I wholeheartedly endorse – though I am not a member).

    According to that page «36% of the population share humanist beliefs on morality and the nature of the universe. » And yet we still have blasphemy laws on the statute books!

    Something I found most amusing was the advertising campaign they have started on the buses – its on the front page of their website.

  4. Ο/Η ellinaki λέει:

    Κι όμως… Ο Αμβρόσιος, ενώ κάνει business χρόνια τώρα, και όλοι οι ντόπιοι τον γνωρίζουν, κανείς δεν έχει το θάρρος είτε να καταγγείλει είτε να δημοσιεύσει κάτι.

    Και παρά την πιο πρόσφατη κατακραυγή λόγω Βατοπεδίου, πριν 3 βδομάδες που έτυχε να περνάω από τη Μονή Μ. Σπηλαίου, τα πούλμαν ήταν γεμάτα με πρόθυμους πιστούς που ήθελαν να δώσουν τον οβολόν τους, να προσκυνήσουν, να ζητήσουν την ευλογία, κλπ.

    Όσο περνάει ο καιρός, συνεχίζω και απορώ. Προς τί τέτοια ανοχή; Και η απάντηση μάλλον είναι πολύ αφελής. Η πλειοψηφία σπονσοράρει την Εκκλησία Α.Ε. χωρίς να τη νοιάζει ιδιαίτερα. Θεωρεί ότι πρέπει να κάνει θρησκευτικό γάμο, ότι πρέπει να βαφτίζει, ότι πρέπει να κάνει τρισάγια κλπ, και να δίνει και ένα μπουρμπουάρ και στον παπά. Λες και είναι ο αχθοφόρος τους. Και απλά το θεωρούν κάτι πολύ φυσιολογικό που απλά συνάδει με την «παράδοσή» μας.

    Δυστυχώς η όλη απάτη με την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία στηρίζεται εκεί ακριβώς. Ότι έχει καταφέρει να συνδέσει την θρησκεία με τα ήθη και τα έθιμα των φυλών της Ελλάδας. Και φυσικά αφού κατάφεραν να ταυτοποιήσουν ένα Έθνος με μία Θρησκεία, λογικό είναι να κάνουν ότι γουστάρουν, και ο κόσμος απλά να θεωρεί ότι όλη αυτή η απάτη είναι μέρος της παράδοσής του.

    Υ.Γ. Σιγά σιγά τα posts μωρέ! Δε σε προλαβαίνουμε!

  5. Ο/Η Iokaste λέει:

    Ακριβώς, κάνουν ό,τι κάνουν επειδή «πρέπει», επειδή έτσι ήταν πάντα, δεν το σκέφτονται. Και δυστυχώς τώρα τελευταία που μιλάω πολυ με τα ξαδερφάκια μου βλέπω πως στο σχολείο προσπαθούν να τους σκοτώσουν κάθε όρεξη για διάβασμα και σκέψη….

Σχολιάστε