Αγαπητό ημερολόγιο: Eξερευνώντας την Αθήνα

Deep space is my dwelling place
The stars my destination*

stars1

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, έχω γυρίσει στην αγαπημένη μου μεγαλούπολη εδώ κι ένα χρόνο (ναι μ’αρέσει η Αθήνα, τι να κάνουμε, ο καθένας με τα βίτσια του) και οφείλω να ομολογήσω πως αυτό που ήθελα να κάνω δεν το έχω κάνει ακόμα.

Α ναι, τι ήθελα ε; Να την ξεζουμίσω!! Να την γυρίσω όλη, να εκμεταλλευτώ την κάθε ευκαιρία που μου δίνει, να κάνω κάτι διαφορετικό συνέχεια.

Βέβαια μου είχαν λείψει τόσο πολύ τα εξάρχεια (κι είχαν κολλήσει τόσο πολύ κάποιες από τις φίλες μου εδώ με το playhouse) που με δυσκολία πηγαίναμε κάπου αλλού – όχι ότι με πειράζει… Α, ανακάλυψα και το Γκάζι όταν ήρθα (ναι δεν είχα ξαναπάει) και μερικά μαγαζάκια με ξετρέλανα, οπότε στο τρίγωνο Γκάζι – Μονατηράκι – Εξάρχεια…

Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι υπάρχουν 1000 πράγματα να κάνει κανείς εδώ και και θα αρχίσω να κάνω τον τουρίστα στην Αθήνα (θα συνεχίσω μάλλον γιατί άρχισα όταν είχε έρθει η φίλη μου η Κινέζα)…

universe4

Μου είπε λοιπόν η κολλητή μου πως στο πλανητάριο έχει κάτι προβολές και θα πάμε σήμερα να δούμε 1-2. Στο site του Ιδρύματος Ευγενίδου έχει το πρόγραμμα των προβολών κι έχω ενθουσιαστεί (όταν ήμουν μικρή πέρασα μια φάση που ήθελα να γίνω αστροναύτης – αν και μάλλον θα «κατηγορήσω» τον Asimov γι’αυτό).

Σήμερα θα δούμε το «Βίαιο Σύμπαν», το οποίο είναι και τελευταία προβολή.

«Στην πρόσκαιρη ζωή μας στη Γη τίποτε δεν μας φαίνεται τόσο μόνιμο και σταθερό όσο τ’ άστρα στον ουρανό. Χρόνια και χρόνια τώρα, τα ίδια άστρα, στους ίδιους αστερισμούς, λαμπυρίζουν στα­θερά όσο κι ο Ήλιος. Τα πάντα εκεί πάνω μοιάζουν αναλλοίωτα, γαλήνια και ειρηνικά! Κι όμως, όλα όσα βλέπουμε στον έναστρο ουρανό δεν είναι παρά μια καλοστημένη απάτη! Γιατί αν επι­χειρούσαμε ένα ταξίδι ανάμεσα στ’ άστρα, δεν θα βρίσκαμε ένα ήρεμο και αναλλοίωτο Σύμπαν, αλλά θ’ ανακαλύπταμε απτές απο­δείξει για το αντίθετο. Μια συνεχή δημιουργία και καταστροφή, σ’ ένα εξαιρετικά «Βίαιο Σύμπαν»»

Supernova

Και τον Θάνατο των Άστρων

«Τα άστρα, όπως και κάθε τι άλλο στο Σύμπαν, γεννιούνται, εξελίσσονται και κάποια στιγμή πεθαίνουν. Στα τελευταία στάδια της ζωής τους όλα τα άστρα μετατρέπονται σε κόκκινους γίγαντες. Το στάδιο αυτό είναι ο προθάλαμος του θανάτου τους που θ’ αφήσει πίσω του ένα από τρία πιθανά «λείψανα» ανάλογα με τη μάζα, που έχει κάθε άστρο. Άστρα με λιγότερα υλικά από 4 ηλιακές μάζες θα μετατραπούν σε άσπρους νάνους. Άστρα με 4 έως 25 ηλιακές μάζες θα μετατραπούν σε πάλσαρ ή άστρα νετρονίων, ενώ άστρα με ακόμη μεγαλύτερες μάζες θα καταλήξουν να γίνουν μαύρες τρύπες. Ο εκρηκτικός, όμως, θάνατος ενός άστρου είναι ταυτόχρονα ένα τέλος και μία αρχή. Γιατί χωρίς τις αστρικές εκρήξεις δεν θα υπήρχε η Γη, δεν θα υπήρχαν βράχια και βότσαλα, δεν θα υπήρχαν φυτά και ζώα, δεν θα υπήρχε ο άνθρωπος.»

Και ελπίζω πως τώρα που το ανακάλυψα θα τα δω όλα όσα έχει μες στον μήνα!! Θέλω να δω το Van Gogh: Ο Πυρετός του χρώματος, καταλαβαίνετε…

Οι περιγραφές είναι από το επίσημo site του ιρδύματος όπου μπορείτε να δείτε και το πρόγραμμα των προβολών

*Οι στίχοι στην αρχή είναι από την νουβέλα The Stars My Destination του Alfred Bester, την οποία δεν έχω διαβάσει αλλά θα γίνει κι αυτό…

4 thoughts on “Αγαπητό ημερολόγιο: Eξερευνώντας την Αθήνα

  1. Ο/Η Tyler Durden λέει:

    γεια χαρά! Οντως η Αθήνα έχει πολλά να σου προσφέρει, αλλά νομίζω πως είναι συγκεντρωμένα σε συγκεκριμένες περιοχές μέσα σε μια έρημο τσιμέντου. Τυχεροί μόνο όσοι μένουν κοντά στο ιστορικό κέντρο ή προς τους λόφους με πράσινο

  2. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Γεια σου Tyler🙂

    Κοίτα, μάλλον έχεις δίκιο, αλλά είναι και θέμα συνήθειας. Δηλαδή την λατρεύω την Αθήνα, έχω συνηθίσει και το τσιμέντο, αν και θα προτιμούσα λίγο περισσότερο πράσινο είναι η αλήθεια. Έχει και ωραίες γειτονιές όμως και μια βολτίτσα κάτω από την ακρόπολη είναι όλα τα λεφτά. Απλά είναι κι οι αποστάσεις μεγάλες, τρέχουν κι όλοι με δουλειές κλπ, είναι λίγο κι η συνήθεια στην μέση και έτσι δεν εκμεταλλευόμαστε τα όσα υπάρχουν κι όσα θα μπορούσαμε να κάνουμε…

    Το πλανητάριο ήταν τέλειο πάντως, έρωτας!!!

  3. Ο/Η Estarinakis λέει:

    Θέλω να πάω και εγώ σε κάτι προβολές του πλανηταρίου.. Φέτος έχει μερικά εξαιρετικά ντοκιμανταίρ..

  4. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Αυτά που είδαμε ήταν πολύ ωραία!! Και θα πάμε μάλλον και σε 1-2 ακόμα🙂🙂

Σχολιάστε

