Άσχετα και ερωτήσεις (ίσως άσχετες ερωτήσεις)

Καλοκαίρι είναι, βαριέμαι τις πολύ σοβαρές κουβέντες οπότε πάμε σ’ένα «ό,τι να’ναι» άρθρο:

Ερωτήσεις προς δικηγόρους

1. Λοιπόν, ας πούμε ότι κάποιος κατηγορείται για ένα σοβαρό έγκλημα, όχι ότι έκλεψε μια τσίχλα βρε αδερφέ, κάτι σχετικά βαρύ. Λένε λοιπόν στην τηλεόραση «αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 30,000 ευρώ». Τί σκατά σημαίνει αυτό; Ήταν αθώος; Τότε γιατί τα έσκασε τα ευρώ; Ήταν ένοχος; Τότε γιατί κυκλοφορεί ελεύθερος;;;; Δεν ξέρει η δικαιοσύνη με σιγουριά; Δεν είναι και πολύ καλή δικαιολογία αυτή γιατί ούτε τα λεφτά που πληρώνει ο άλλος δικαιολογεί ούτε την ασφάλεια των υπολοίπων εξασφαλίζει…

2. Άμα κάποιος σε απειλεί να σε σκοτώσει τί μπορείς να κάνεις; (όχι δεν με απειλεί κανείς, απλά έχω απορίες κι εγώ σαν άνθρωπος!! Βλέπω πολλές ταινίες). Πρέπει να σε σκοτώσει πρώτα για να γίνει κάτι ουσιαστικό ή μπορείς να το αποφύγεις;

3. Οκ, κατανοώ πως η δικαιοσύνη προσπαθεί απλά (και καλά) να είναι αντικειμενική και ίσως και ψυχρή (όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον). Όταν όμως πάει μια μάνα και χτυπιέται στα δικαστήρια για την κηδεμονία των παιδιών της και τελικά δέχεται να τα παρατήσει για κάμποσα ευρώ δεν θέλει ο δικαστής να της σπάσει το κεφάλι; Την πιστεύει δηλαδή ότι ήθελε τα παιδιά και τα λεφτά είναι μια ηθική αποζημίωση; Πιστεύει ότι αν της έδινε τα παιδιά θα ήταν καλή μάνα; Προσωπικά δεν θα της έδινα ούτε τα λεφτά ούτε τα παιδιά, να πάει να κόψει τον λαιμό της…

Ερωτήσεις περί παιδείας

Μου είπε το ξαδερφάκι μου ότι στο διαγώνισμα των θρησκευτικών έπρεπε να γράψουν το Πιστεύω (μεταξύ άλλων φαντάζομαι). Και θυμήθηκα πως κι εμάς μας μάθαιναν διάφορες προσευχές…

Καλέ όοοχι, ποιος μικρόψυχος είπε ότι κάνουν κήρυγμα και πλύση εγκεφάλου στα σχολεία;;;

Κι εντάξει, δεν θα το δω από αυτή την πλευρά σήμερα, θα το δω από μια άλλη. Γιατί φορτώνουν τα παιδιά με μαλακίες;;;;;; Γιατί πρέπει να ξοδεύουν χρόνο διαβάζοντας πράγματα που τους είναι άχρηστα; Και γιατί πρέπει να ξοδεύουν την μνήμη τους μαθαίνοντας πράγματα που αντικειμενικά σε μισή μέρα θα τα έχουν ξεχάσει;;

Εντάξει, νομίζω αυτά για σήμερα, άμα θυμηθώ τίποτε άλλο θα σας ρωτήσω σε άλλο ποστ…🙂

Καλή εβδομάδα!!!

17 thoughts on “Άσχετα και ερωτήσεις (ίσως άσχετες ερωτήσεις)

  1. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Θα σταθώ στα άχρηστα πράγματα που «μαθαίνουν» τα παιδιά στο σχολείο.

    Άποψή μου, ναι είναι άχρηστα αλλά απλά διότι τα παιδιά δεν τα ρωτήσαμε. Με λίγα λόγια, στην Ελλάδα (και στα περισσότερα μέρη του κόσμου) συμβαίνει το εξής.

    Όταν το παιδί είναι περίπου 6 χρονών και το μόνο που θέλει να κάνει είναι να παίξει και να εξερευνήσει, το στέλνουμε στο σχολείο. Πιο αναλυτικά, το μαντρώνουμε υποχρεωτικά για 6-7 ώρες μαζί με άλλα παιδιά και του λέμε ότι ΠΡΕΠΕΙ να μάθει κάποια συγκεκριμένα πράγματα που εμείς διαλέξαμε για εκείνο. Το παιδί φυσικά δεν θα είναι πολύ χαρούμενο με αυτό και όταν φέρει αντίρρηση του λέμε (ως γονείς και κηδεμόνες) ότι πρέπει να κάνει αυτό που του λέμε γιατί αλλιώς θα στεναχωρηθούμε. Μπορεί να ακούγεται λίγο υπερβολικό αλλά νομίζω πως είναι ακριβώς αυτό: ψυχολογικός εκβιασμός. Τώρα κάποια παιδιά θα υποκύψουν και θα γίνουν τα παιδιά του μπαμπά και της μαμάς και θα διαβάζουν για να είναι οι γονείς χαρούμενοι όταν θα παίρνουν βαθμούς. Κάποια άλλα παιδιά θα τους γράψουν στα @@ τους και οι γονείς θα αναρωτιούνται μετά γιατί το παιδί τους αρνείται τη «μάθηση».

    Αυτό λοιπόν που λέω δεν είναι ότι τα μαθήματα είναι άχρηστα από μόνα τους ή δεν παρουσιάζουν κανένα ενδιαφέρον. Από την Ιστορία μέχρι τη Φυσική, αν κάποιος ΘΕΛΕΙ να ασχοληθεί, είναι νομίζω συναρπαστικά αντικείμενα.

    Υπάρχει αυτή η κατά τη γνώμη μου εσφαλμένη αντίληψη ότι αν τα παιδιά δεν τα αναγκάσεις να κάνουν κάτι με το ζόρι δεν θα το κάνουν. Τα παιδιά σε μικρή ηλικία (τότε που ξεκινάνε το σχολείο) είναι στη φάση που ανακαλύπτουν το κόσμο, που ξεκινάει η κοινωνικοποίησή τους. Θα ήταν παράξενο να μην είναι περίεργα και να μην θέλουν να μάθουν. Δεν θα ήταν πολύ καλύτερο να δούμε τι θέλουν εκείνα να μάθουν και να τα βοηθάμε αντί να τους δίνουμε κονσερβοποιημένη γνώση που πρέπει να χωνέψουν; Φανταστείτε ένα σχολείο όπου μπορείς να μάθεις οτιδήποτε θέλεις αλλά δεν είσαι υποχρεωμένος να μάθεις τίποτα. Μπορείς να μάθεις μουσική, φυσική και χειρισμό χαρταετού ή και τίποτα απολύτως.

    Σε ένα τέτοιο σχολείο τα παιδιά που θέλουν να μάθουν θα μάθουν ακριβώς αυτό που τους αρέσει και τα ελκύει, κάτι που δεν θα μπορούσαν να κάνουν με τα κονσερβοποιημένα μαθήματα του σημερινού σχολείου. Τα παιδιά που δεν θέλουν να μάθουν τίποτα απλά δεν θα μάθουν τίποτα (κάτι που θα κάνανε και στο κανονικό σχολείο) χωρίς να έχουν όλους τους ενήλικους να τους κάνουν για 12 χρόνια ψυχολογικό πόλεμο.

    Και τέλος όταν λέω «δεν θα μάθουν τίποτα» αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνουν απλά βάρη στην κοινωνία και ζητιάνοι. Μπορεί κάποιος να μη γουστάρει να μάθει τίποτα, ούτε καν να γράφει και όταν φτάσει τα 19 να αποφασίσει να ανοίξει ένα εστιατόριο ή να γίνει εκπαιδευτής ελεύθερης πτώσης. Χρειάζεται να ξέρει φυσική και αρχαία ελληνικά; Αλλά ακόμα και αν στη πορεία τα χρειαστεί, δεν μπορεί να τα μάθει όποτε εκείνος γουστάρει;

    Αυτό που λέω δεν το σκέφτηκα μόνος μου (αλλιώς θα έπαιρνα σύνταξη από τώρα).

    Ένα τέτοιο σχολείο υπάρχει.
    http://www.theschooligans.gr/site/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=28

  2. Ο/Η Πάρης λέει:

    Μ’ αρέσει που το καλοκαίρι βαριέσαι τις σοβαρές κουβέντες🙂

    Η εγγύηση φαντάζομαι πληρώνεται όταν η κατηγορία ισχύει αλλά δεν πρόκειται για βαρύ έγκλημα.

    «Όταν όμως πάει μια μάνα και χτυπιέται στα δικαστήρια για την κηδεμονία των παιδιών της και τελικά δέχεται να τα παρατήσει για κάμποσα ευρώ δεν θέλει ο δικαστής να της σπάσει το κεφάλι;»

    Φαντάζομαι πώς όχι, γιατί μετά θα πρέπει να δικαστεί και ο ίδιος για πρόκληση επικίνδυνων σωματικών βλαβών. Αλλά τι εννοείς με το παράδειγμα; Σε ποια αναφέρεσαι;

  3. Ο/Η Prince Of The City λέει:

    Οσον αφορα στα Θρησκευτικα, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ειμαστε ΠΟΛΥ ΠΙΣΩ.
    Θα επρεπε να ναι μαθημα ΕΠΙΛΟΓΗΣ κι οχι κυρηγμα περι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ (ΧΑ!) εναντια στον Βουδισμο, τον Παγανισμο και τον ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ. Επιτελους δηλαδη, με εχουνε ρημαξει στο παρελθον σε πληροφορω ΚΑΙ ΠΑΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ το ξερεις κι η ιδια αν κρινω απο τις αναρτησεις σου, με ειχαν αφησει ΜΕΤΑΞΕΤΑΣΤΕΟ στα θρησκευτικα στη Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ. Επειδη ειχα το μυαλο ΚΑΙ ΕΚΑΝΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ. Ελεος δηλαδη, ΕΛΕΟΣ…

  4. Ο/Η billtaxi λέει:

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με τις απόψεις του Γιώργου(που τον εκτιμώ πολύ) εγώ όταν πήγαινα σχολείο είχα μαθηματικά χημεία φυσική 19 και 20 και στα αλλά που δεν μου άρεσαν είχα 7 και 8 .τα σχολεία υπάρχουν για να παράγουν ηλίθιους και πυθικούς

  5. Ο/Η heliotypon λέει:

    Τα άλλα γνωστικά θέματα (εκτός θρησκευτικών) μπορεί ναμην τα θέλεις γιατί δεν σε ενδιαφέρουν, όταν είσαι παιδί, αλλά νομίζω ότι η επαφή με αυτά (π.χ. με την ιστορία) κάτι θετικό σου αφήνει ακόμη κι όταν σου είναι αδιάφορα. Για τα θρησκευτικά τα πράγματα τα βλέπω εντελώς διαφορετικά: γεμίζουν το μυαλό των παιδιών με εντελώς άχρηστα αλλά και θρασύτατα μυθεύματα, τα οποία τους τα επιβάλλουν ως επιστημονικές αλήθειες (αν είναι δυνατόν). Κι αυτά από κάποιους «δασκάλους» που αποκαλούνυαι «θεολόγοι»! ‘Εχει διαφορά…

  6. Ο/Η Γιώργος λέει:

    @heliotypon

    Για τα θρησκευτικά δεν σχολιάζω καν.
    Τώρα για τα άλλα γνωστικά θέματα που λες..
    Η δική μου εμπειρία είναι η εξής. Ιστορία κάθισα και έμαθα μόνο στη δευτέρα λυκείου γιατί είχαμε μια καθηγήτρια που μου άρεσε (σαν καθηγήτρια :P). κατά τα άλλα, πιο πολύ ιστορία έχω μάθει τους τελευταίους 3 μήνες από ότι στα 12 χρόνια του σχολείου. Απλά γιατί τώρα είχα την περιέργεια και όσο περισσότερα διάβαζα τόσο περισσότερο έψαχνα.

    Και ναι ίσως μια «επαφή» όπως λες να μην είναι και τόσο κακή. Αλλά (και μιλάω πάλι από την προσωπική μου εμπειρία) ακόμα και αυτή η λίγη ιστορία που έμαθα στο Λύκειο ήταν του στυλ «τα πράγματα έγιναν έτσι κι έτσι», κάτι που νομίζω ότι απέχει πολύ από την ιστορία ως έρευνα. Στο σχολείο μάθαινα ότι στην τάδε ημερομηνία έγινε αυτό και το άλλο επειδή τα έλεγε το βιβλίο της ιστορίας το οποίο έχει πάντα δίκιο επειδή το έγραψαν οι τύποι του υπουργείου (σου θυμίζει κάποιο άλλο βιβλίο? :P). Κριτική σκέψη και αμφισβήτηση 0. Και όλα αυτά τα συνειδητοποίησα τώρα που είμαι σε πανεπιστήμιο (ιδιωτικό) και πρέπει να κάνω ακριβώς αυτό το πράγμα. Να κάνω εργασίες με πηγές και να μιλάω με επιχειρήματα.

    Πάντως σαν τελική σκέψη, συμφωνώ, κάτι λίγο στο αφήνει η επαφή με τα μαθήματα «γενικής παιδείας». Απλά νομίζω πως το τίμημα της ψυχολογικής βίας και του εξαναγκασμού είναι πολύ μεγάλο.

    Και μιας που πήρα φόρα (πάλι) να πω ότι εγώ βλέπω το σχολείο (και το έβλεπα από το γυμνάσιο) ως φορέα κοινωνικοποίησης και τίποτα παραπάνω. Πιο πολλά χρήσιμα πράγματα για τη ζωή μου έχω μάθει μπροστά σε μια οθόνη παρά πίσω από ένα θρανίο.

  7. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Παραέγινε σοβαρή η συζήτηση για καλοκαίρι..

    Sorry!😦

  8. Ο/Η undantag λέει:

    1. 297 Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
    Η εγγυοδοσία είναι περιοριστικός όρος που στοχεύει στην εμφάνιση του κατηγορουμένου στο ακροατήριο. Αν εμφανισθεί, τα χρήματα επιστρέφονται. Αν την κάνει για το εξωτερικό «η εγγύησις καταπίπτει» υπέρ του Δημοσίου.
    Η καταβολή εγγυοδοσίας ΔΕΝ είναι τεκμήριο ενοχής – σε ένα κράτος δικαίου υπάρχει τεκμήριο αθωότητας🙂
    2. Άρθρο 333.1 Ποινικού Κώδικα
    Απειλή: Όποιος προκαλεί σε άλλον τρόμο ή ανησυχία, απειλώντας τον με βία ή άλλη παράνομη πράξη ή παράλειχη τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή με χρηματική ποινή.
    3. Με φαίνεται παράξενο το πραγματικό περιστατικό που έχεις στο μυαλό σου – και ήμουν σκράπας στο Οικογενειακό Δίκαιο…🙂 Σε κάθε περίπτωση, η υποχρέωση διατροφής με βάση τη συγγένεια ή σε περίπτωση διαζυγίου δεν είναι πυρηνική φυσική!

    ——–
    Τέτοιο ηλεκτροσόκ θρησκευτικής παιδείας ούτε στο χειρότερό μου εχθρό.
    Εγώ τα πέρασα όμως – και τα ξεπέρασα. Αν το καταφέραμε εγώ και εσύ, γιατί όχι και το ξαδερφάκι σου! Ίσως η τόση θρησκευτική φανατίλα να κάνει καλό τελικά.

    (ΥΓ: τι κερδίζω που απάντησα σε όλες τις ερωτήσεις;;;)

  9. Ο/Η aeroxeimarros λέει:

    @Γιώργος έγγραψε:

    «…Παραέγινε σοβαρή η συζήτηση για καλοκαίρι..»

    Αυτό μας έλειπε τώρα, να αποδίδουμε τη γελοιότητα μας στις εποχές του χρόνου!🙂

  10. Ο/Η Μάνος λέει:

    Το εκπαιδευτικό μας σύστημα Ιοκάστη δε θεωρεί τη διδασκαλία του Πιστεύω πλύση του εγκεφάλου, αλλά κάτι το αυτονόητο για μια χώρα του 80 τρέχα τοις εκατό Ο.Χ. Αν μάλιστα ο καθηγητής είναι και παπάς… Τώρα που το σκέφτομαι είναι δυνατόν να έχουμε παπάδες να διδάσκουν στα σχολεία;;; Γίνεται αυτό αλλού στην Ευρώπη;

  11. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Καταρχάς ο αεροχείμαρρος έχει δίκιο, μπορούμε χαλαρά να είμαστε γελοίοι όλο τον χρόνο!! :p

    @Γιώργος

    Καλέ τι σόρυ, οι συζητήσεις πάνε μόνες τους όπου θέλουν, κι έτσι πρέπει🙂
    Συμφωνώ πως γενικά γίνονται μερικές λάθος υποθέσεις για τα παιδιά και πολλοί λάθος χειρισμοί στην παιδεία. Και πράγματι η πλειοψηφία των παιδιών θα ενδιαφερόταν για κάποια τουλάχιστον μαθήματα αν αυτά γινόντουσαν με ωραίο τρόπο.

    Όμως προσωπικά θεωρώ πως ο κάθε άνθρωπος όντως πρέπει να μάθει κάποια πράγματα γενικής παιδείας. Δηλαδή ακόμη και κάποιο παιδάκι που δεν έχει κλίση σε τίποτα – αν υπάρχει τέτοια περίπτωση – πρέπει να μάθει βασικά μαθηματικά, φυσική, γραμματική, ιστορία και διάφορα άλλα.

    Απλά αφενός όλα τα μαθήματα στο σχολείο θα έπρεπε να διδάσκονται αλλιώς, με σκοπό να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών και ενισχύσουν την κριτική σκέψη, και αφετέρου δεν θα πρέπει να ξεχνάνε ούτε οι υπουργοί ούτε οι δάσκαλοι πως έχουν να κάνουν με παιδιά τα οποία έχουν ανάγκη να παίζουν αλλά και να μάθουν να αγαπάνε την γνώση.

    @Πάρης

    «Μ’ αρέσει που το καλοκαίρι βαριέσαι τις σοβαρές κουβέντες »
    Χεχε, ναι μερικές φορές οι μέρες παραείναι ευχάριστες για να τις χαλάμε με σοβαρές συζητήσεις :p

    Τώρα θα μου πεις πως οι ερωτήσεις για δικαστήρια και κηδεμονίες δεν είναι και ευχάριστες, αλλά θα σου πω πως δεν είναι και δυσάρεστες γιατί αφορούν πράγματα που ακούω στις ειδήσεις οπότε δεν με αγγίζουν προσωπικά αλλά μου δημιουργούν απορίες – και το να λύνουμε τις απορίες μας είναι πάντα ευχάριστο!

    «Φαντάζομαι πώς όχι, γιατί μετά θα πρέπει να δικαστεί και ο ίδιος για πρόκληση επικίνδυνων σωματικών βλαβών»

    Χαχα, βρε παιδί μου δεν είπα να της το σπάσει στα αλήθεια, αλλά έτσι λιγουλάκι δεν θα το ήθελε; Η αφορμή για αυτή την ερώτηση ήταν η υπόθεση με τα παιδιά του Michael Jackson, αλλά υπάρχουν πολλές παρόμοιες υποθέσεις…

    @Prince

    Δεν βρίσκω κάποιον λόγο για να διδάσκονται θρησκευτικά ή ακόμη και θρησκειολογία στα σχολεία… Άντε για το επιχείρημα πολλών ότι πρέπει να μάθουν τα παιδιά τι συμβαίνει επειδή παίζουν σημαντικό ρόλο στον κόσμο γενικά (κι αυτό δυστυχώς ισχύει), θα έλεγα ή να διδάσκονται (αντικειμενικά) στα πλαίσια της ιστορίας ή να υπάρχει μάθημα (ίσως επιλογής) ένα με δύο χρόνια το πολύ και στο λύκειο (κι εννοείται να μην είναι κατήχηση αλλά να παρουσιάζει τις θρησκείες γενικότερα).

    Πω, αυτά είναι τα σπαστικά πάντως, να μένεις θρησκευτικά ρε… Η αλήθεια είναι πως τέτοιες εμπειρίες δεν είχα. Αφενός δεν έκανα ερωτήσεις, γιατί πίστευα στον δικό μου χριστιανισμό που ήταν τέλειος (όπως κάνουν και όλοι σχεδόν οι χριστιανοί εδώ που τα λέμε) και είχα εξηγήσει τα πάντα μόνη μου στο μυαλό μου (κι απλά κάποια στιγμή κατάλαβα πως αυτό δεν είναι χριστιανισμός και ξεκόλλησα…)

    Αφετέρου είχα πάρα μα πάρα πολύ καλές καθηγήτριες στο λύκειο στα θρησκευτικά κι έτσι ποτέ δεν μας πίεσαν κι ούτε μας έλεγαν ασυναρτησίες. Αλλά έχω ακούσει πολλές τραγικές περιπτώσεις σε σχολεία..

    @billtaxi

    Έτσι είναι δυστυχώς, με τον τρόπο που διδάσκονται τα περισσότερα μαθήματα είναι απλά θέμα τύχης το αν θα έχεις κάποιον σοβαρό καθηγητή και αγαπήσεις ή έστω συμπαθήσεις το μάθημα, αλλιώς είναι σκέτο βασανιστήριο.

    @heliotypon

    Συμφωνώ με το σχόλιό σου, όπως ίσως φάνηκε και παραπάνω, είναι σημαντικό να παίρνουμε κάποιες γνώσεις ακόμη κι αν μας φαίνονται αδιάφορες.

    @undantag

    1.Αααααααα, δεν ήξερα πως όποιος βγαίνει με εγγύηση πρέπει να πάει δικαστήριο μετά, νόμιζα ότι τους αφήνανε και φεύγανε και τέλος!! Ενδιαφέρον.

    2. Α καλό κι αυτό. Βέβαια άμα ο άλλος είναι ψυχάκιας και σε βρουν σε κανένα χαντάκι τι να σου κάνει η χρηματική ποινή. Και για να μην έχετε απορίες, από ταινία είναι αυτό, με μια που την απειλούσαν και αναρωτιόμουν τι μπορεί να κάνει…

    «ΥΓ: τι κερδίζω που απάντησα σε όλες τις ερωτήσεις;;;»

    Εεεε, τον θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μου; Α κι άμα περνάς από τα μέρη μας ποτέ θα σου φτιάξω skillingboller (βέβαια αν προτιμάς να μην γίνεις πειραματόζωο μπορώ να σου φτιάξω κάτι άλλο, κανένα κέικ ίσως :p)

    @Μάνος

    Ξέρεις τι βρίσκω τραγικό; Όχι (μόνο) το ότι το πιστεύω είναι μια προσευχή και είναι εξ’ορισμού απαράδεκτο να εξετάζεται ένα παιδί σε δημόσιο σχολείο σε προσευχές, αλλά θεωρώ εξίσου απαράδεκτο που κανείς από τους υπεύθυνους για την παιδεία δεν σκέφτεται πως ένας εγκέφαλος μπορεί να θυμάται περιορισμένο αριθμό πραγμάτων, δεν είναι δυνατόν να γεμίζει με πράγματα άχρηστα.

    Δηλαδή ακόμη και θρησκευτικό σχολείο να είναι, είναι παράλογο να έχει κανείς την απαίτηση από ένα παιδί να απομνημονεύει ολόκληρα κείμενα, ποιος ο λόγος;; Αφού αν τα χρειαστεί ποτέ μπορεί να ανοίξει ένα βιβλίο και να τα δει.. Δηλαδή το θέμα δεν το εξετάζω μόνο ως άθεη αλλά ως άνθρωπος που προσπαθεί να βρει κάποια λογική στο εκπαιδευτικό σύστημα..

    Τώρα για τους παπάδες που διδάσκουν που λες, τι να πω, είναι άαααλλο ένα τραγικό ζήτημα της ελληνικής παιδείας..

  12. Ο/Η undantag λέει:

    «Βέβαια άμα ο άλλος είναι ψυχάκιας και σε βρουν σε κανένα χαντάκι τι να σου κάνει η χρηματική ποινή.»
    Μα σε αυτή την περίπτωση θα έχει ήδη εκτελέσει την απειλή του🙂 Ή, πιο νομικίστικα, θα επέλθει αληθινή συρροή απειλής και βαριάς σωματικής βλάβης/ανθρωποκτονίας με πρόθεση, οπότε η τελικώς επιβληθείσα ποινή/πρόστιμο θα είναι βαρύτερα! (όχι ότι θα σε ενδιαφέρει και ιδιαίτερα αν βρεθείς σε κανα χαντάκι βέβαια!)

    Το κρατάω για το κέικ :p

  13. Ο/Η argosholos λέει:

    Στη νομική ερώτησή σου απάντησαν άλλοι πιο ειδικοί. Είσαι μεν αθώος ως τη μέρα της δίκης, αλλά μπορεί να μπεις και σε πειρασμό να την κάνεις…Προφανώς αν τη κοπανήσεις πριν τη δίκη, η εγγύηση καταπίπτει υπερ του Δημοσίου (…).
    Όσο για τα θρησκευτικά, νομίζω ότι απλώς υπάρχουν για να δικαιολογούνται οι θέσεις των θεολόγων στην εκπαίδευση. Ο υπουργός κοκορεύεται ότι εφέτος θα εισαχθουν περισσότεροι στην 3βάθμια εκπαίδευση, άσχετα αν αυξάνει τις θέσεις των θεολόγων και των τεχνικών ιχθυοκαλλιέργειας. Οι θεολόγοι αυτοί πρέπει μετά κάπου να βολευτούνε, οπότε τη πληρώνουν τα παιδιά.
    Πάντως έτσι έχουν μειωθεί οι ακροδεξιοί οπαδοί της Ζωής και του Καντιώτη, όπως ήταν όλοι οι θεολόγοι παλαιότερα. Τώρα απλώς θέλουν να διοριστούν, οπότε από συντεχνιακή αλληλεγύη θα πρέπει να βάζουν 20 σε όλα τα ήσυχα παιδάκια, που δεν κάνουν θορυβώδη πλάκα στη τάξη. Βέβαια εξακολουθούν να διδάσκουν τα ρούχα των παπάδων, τον σάκο και κάτι άλλα, πάνω βεβαίως από το στριγκάκι…
    ΄Πλάκα έχουν τα επιχειρήματά τους, όπως μπορεί κάποιος να δει σε μπλογ θεολόγων: τα θρησκευτικά χρειάζονται γιατί διαπλάτουν ηθικούς χαρακτήρες και λοιπές μαλακίες. Προφανώς θεωρούν τους εαυτούς τους πιο ηθικά άτομα από τους υδραυλικούς, τους εκδοροσφαγείς ή τους μικροβιολόγους, άγνωστο με ποια στοιχεία…
    Τέλος ίσως χρειάζονται ορισμένα στοιχεία θρησκευτικής ιστορίας. Έτσι οι επισκέπτες των μουσείων θα μπορέσουν να καταλάβουν κάτι πίνακες με βυζιά και κώλους (η Σουζάνα και οι επισκέπτες στο πηγάδι κλπ) της Αναγέννησης ή κάτι ορατόρια του Χάιντν κ.α.. Όπως και να το κάνουμε η Βίβλος αποτελεί μέρος του δυτικού πολιτισμού, όπως και των αναγεννημένων τύπου Μπους. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι΄δύσκολο να καταλάβεις τα κίνητρα κάποιων που καίνε βιβλία, ζώνονται εκρηκτικά ή ρίχνουν α/να σε ουρανοξύστες…

  14. Ο/Η Μουσικόφιλος λέει:

    Συμφωνώ κι εγώ ότι η συζήτηση παραβάρυνε για καλοκαίρι.
    Για κάτι πιο ανάλαφρο http://musikorama.blogspot.com
    Α ναι! και καλό καλοκαίρι

  15. Ο/Η Λουκρητία λέει:

    Ωραίες ερωτήσεις. xD

    Όσον αφορά την παιδεία, η κατάσταση είναι απελπιστική. Κάποια στιγμή ανέφερα ότι η θεολόγος στο σχολείο μου έχει κατηγορηθεί για προσηλυτισμό και ο πατέρας μου άρχισε να λέει ότι δεν στέκει αυτό και πως είναι η δουλειά της, και ότι επίσημη θρησκεία του κράτους είναι ο Χριστιανισμός, και ότι είναι ΤΟΣΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ το καθεστώς, ώστε δίνει δικαίωμα απαλλαγής και στους χριστιανούς. GET A LIFE. xD
    Μου ήρθε να του σπάσω το κεφάλι, αλλά κρατήθηκα xD

  16. Ο/Η Apostolis λέει:

    Ενώ έχω χιλιάδες πράγματα να σχολιάσω για το «δροσερό» θέμα που έθεσε η Ιοκάστη, δεν έχω τη δυνατότητα να το κάνω άμεσα, οπότε επιφυλάσσομαι.

    Ωστόσο, μου ήταν αδύνατο να μην ευχαριστήσω το Γιώργο, για την αναφορά στο Summerhill! Εχω τρελό έρωτα με το Νηλ (πλατωνικά καλέ, μη πάει το μυαλό σας αλλού!), το σχολείο του, τον τρόπο σκέψης του, και συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους την ανάγνωση κάθε βιβλίου σχετικού με το καταπληκτικό αυτό σχολείο. Παραθέτω κάποια που θυμάμαι:

    Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης
    Ελευθερία – Οχι αναρχία
    Summerhill το ελεύθερο σχολείο
    Summerhill: Υπέρ και Κατά
    Το πράσινο σύννεφο
    Neill, Neill, Orange Peel (δε ξέρω πώς είναι στα ελληνικά, είναι αυτοβιογραφία του Νηλ)

    Μετά τα παραπάνω και με τη φωτεινή εξαίρεση του Summerhill, εξακολουθώ να πιστεύω ότι το σχολείο και η εκκλησία φωτίζουν μόνο όταν καίγονται…

    Καλό καλοκαίρι σε όλα τα ανήσυχα μυαλά!
    🙂

    Αποστόλης

  17. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Άργησα λίγο αλλάαααααααααα επανήλθα!! Ας απαντήσουμε σε κάνα σχόλιο λοιπόν:

    @argosholos

    «Όσο για τα θρησκευτικά, νομίζω ότι απλώς υπάρχουν για να δικαιολογούνται οι θέσεις των θεολόγων στην εκπαίδευση.»

    Συμφωνώ, βέβαια δεν βλέπω κάποιον σοβαρό λόγο για να υπάρχουν θεολογικές σχολές :p Για τους παπάδες δεν νομίζω πως χρειάζεται εκπαίδευση και στα σχολεία τα θρησκευτικά δεν έχουν θέση. Θα μπορούσαν βέβαια να υπάρχουν θρησκευτικά σχολεία για όσους είναι αρκετά πωρωμένοι και θέλουν τα παιδιά τους να υποστούν πλύση εγκεφάλου ντε και καλά (δεν ξέρω αν είναι δίκαιο αυτό για τα παιδιά βέβαια) – όμως σ’αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να είναι ιδιωτικά, δεν είναι δυνατόν να πληρώνει το κράτος για τέτοιες σχολές και σχολεία…

    «΄Πλάκα έχουν τα επιχειρήματά τους, όπως μπορεί κάποιος να δει σε μπλογ θεολόγων: τα θρησκευτικά χρειάζονται γιατί διαπλάτουν ηθικούς χαρακτήρες και λοιπές μαλακίες.»

    Αμ αυτό που το βάζεις;;; Δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα απλά…

    «Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι δύσκολο να καταλάβεις τα κίνητρα κάποιων που καίνε βιβλία, ζώνονται εκρηκτικά ή ρίχνουν α/να σε ουρανοξύστες…»

    Ναι είναι δύσκολο. Αν και τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο απλά όσο φαίνονται (κατά την γνώμη μου πάντα). Εδώ στην Ελλάδα μου είναι αδύνατον να καταλάβω γιατί μπορεί να είναι κάποιος τόσο φανατισμένος. Σε κάποια άλλη χώρα όμως που βρίσκεται μονίμως σε εμπόλεμη κατάσταση τα πράγματα είναι λίιιιγο διαφορετικά. Δεν τους δικαιολογώ αλλά αναγνωρίζω πως έχουν ζήσει καταστάσεις που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε και δεν έχουν το ίδιο είδος φανατισμού με τους δικούς μας…

    @Λουκρητία

    :s Σε καταλαβαίνω, είναι τραγικά εκνευριστικός ο τρόπος με τον οποίο έχουν πείσει τους πάντες ότι αυτό είναι το λογικό… Άντε να ανατρέψεις τώρα τόσο βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις… Αλλά είμαι αισιόδοξη, βλέπω πως οι νέες γενιές είναι πιο διατεθειμένες να το ψάξουν το θέμα από νωρίς οπότε μπορούν πιο εύκολα να ξεφύγουν…

    @Apostolis

    Δεν είχα ξανακούσει για αυτό το σχολείο, θα κοιτάξω να βρω κάποιο από τα βιβλία που αναφέρεις να το διαβάσω, ακούγεται ενδιαφέρον θέμα.

    Επίσης καλό καλοκάιρι🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s