Αγαπητό ημερολόγιο: Μια ιστοριούλα

Εισαγωγή

Πραγματικά όσο περισσότερο ασχολούμαι με το θέμα τόσο περισσότερο πείθομαι πως πρέπει να ασχολούμαι. Όλοι μας βασικά…

Για να εξηγηθώ:

Κάποτε ήμουν χριστιανή. Μετά έγινα παγανίστρια. Μετά άθεη. Αλλά πάντα έλεγα πως η θρησκεία είναι ωραίο πράγμα, με την έννοια πως μ’αρέσει η ιδέα του μυστικισμού, πως έχει το γούστο του να υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές ιδέες και απόψεις. Μετά άρχισε να με ενοχλεί η εκκλησία, αλλά όχι η θρησκεία. Οπότε είπα να το ψάξω λίγο, να δω τι μπορώ να κάνω για αυτό. Κι άρχισα να μπαίνω σε ιστολόγια. Κι έβλεπα πως όντως οι άθεοι ήταν λίγο επιθετικοί καμιά φορά, και αυτό μ’ενοχλούσε όσο με ενοχλούσε και η επιθετικότητα της θρησκείας.

Παρατηρήσατε τον αόριστο; Εντάξει ακόμα ίσως με ενοχλεί καμιά φορά, ανάλογα το ύφος και τον τρόπο του συνομιλητή, αλλά τώρα καταλαβαίνω 100% από πού προέρχεται. Και την βρίσκω δικαιολογημένη… Ακόμη και φίλοι μου (άθεοι) με ρωτάνε γιατί ασχολούμαι τόσο πολύ με αυτό το θέμα, και φυσικά με ρωτάνε και χριστιανοί. Ε λοιπόν με όλα αυτά που αντιμετωπίζω τελευταία και λίγο ασχολούμαι, και θα έπρεπε να ασχολούμαστε όλοι μας και πολύ γιατί η κατάσταση είναι τραγική. «Απολαύστε»:

Περί τυφλότητος 2

Love Is Blind by Lara Coton

Το περί τυφλότητος είναι  ένα άρθρο που είχα γράψει κάποια στιγμή για τους ανθρώπους που όχι μόνο εθελοτυφλούν αλλά βλέπουν και τα πράγματα μόνο όπως θέλουν αυτοί. Ήταν γενικότερο, τώρα θα το κάνουμε πιο ειδικό…

Στους μήνες που έχω ασχοληθεί με τα ιστολόγια λοιπόν και έχω αρχίσει να εκφράζω τις απόψεις μου δημόσια (πως τόλμησα!!) έχω ακούσει διάφορα «ωραία» από μερικούς «καλούς» χριστιανούς.

Γιατί για τους χριστιανούς είμαι ή μια παραπλανημένη, ή πράκτορας σκοτεινών δυνάμεων ή τέλος πάντων κάτι κακό αφού δεν μπορώ να δω την μία και μοναδική αλήθεια που αυτοί κατέχουν!!! Αναρωτιέμαι, για τους ινδουιστές, τους βουδιστές, τους χριστιανούς των 1000 αιρέσεων που υπάρχουν, τι είμαι;;; Και πόσες μοναδικές αλήθειες θα έπρεπε να δεχτώ για να είμαι οκ με όλους;;;

Επίσης για τους χριστιανούς δεν ξέρω ιστορία, και δεν ξέρω και τι λέει ο χριστιανισμός. Βέβαιααααα, γιατί αλλιώς θα ήμουν χριστιανή (κατά την γνώμη τους).

Προτιμούν λοιπόν να κλείσουν τα μάτια και να πιστεύουν όλα τα παραπάνω από το να δεχτούν πως μπορεί να γνώρισα τον χριστιανισμό και να μην μου ταίριαζε, να γνωρίζω ιστορία αλλά να μην συμφωνώ με την δική τους εκδοχή ή/και ερμηνεία και ταυτόχρονα να μην είμαι εξωγήινο τέρας.

Είμαστε ελέφαντες;

happy-elephant-01

Το οποίο με οδηγεί στο άλλο μεγάλο ζήτημα που έχω κληθεί να αντιμετωπίσω τελευταία. Στο να αποδείξω πως δεν είμαι ελέφαντας. Φυσικά αυτό είναι ηλίθιο, όποιος θέλει ας έρθει να δει ότι δεν έχω προβοσκίδα. Είναι όμως το πιο συνηθισμένο «επιχείρημα» των θεϊστών:

«Εσείς οι άθεοι δεν έχετε ηθική (;), είστε θυμωμένοι (;;), είστε κομμουνιστές (;;;), σιωνιστές (;;;;;) κλπ».

Δηλαδή μένω έκπληκτη με όλα αυτά που είμαι και δεν το ξέρω. Α ναι, γιατί προσπαθούν να μας πείσουν κιόλας ότι αυτά είμαστε, αυτά πιστεύουμε στην πραγματικότητα άσχετα με το τι λέμε ή νομίζουμε πως πιστεύουμε (τρεις λαλούν και δυο χορεύουν…).

Πόσο λυπηρό και θλιβερό είναι αυτό; Τόσο που ούτε να το σχολιάσω δεν μου πάει καρδιά. Αυτό δεν με εκνευρίζει, δεν με ενοχλεί καν πλέον, απλά με απογοητεύει. Κι όχι μόνο όσον αφορά τους χριστιανούς:

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΜΑΙ για όλη την ανθρωπότητα, με τέτοια μυαλά δεν οδηγούμαστε στον βούρκο, αλλά στο 1984 (μ’αυτό το βιβλίο έμαθα ότι υπάρχουν καταστάσεις πολύ χειρότερες από τον θάνατο).

Τακτικές:

Οι πιστοί που έχω συναντήσει (όχι όλοι βέβαια, όσοι δεν ανήκουν στην κατηγορία των συζητήσιμων και λογικών ανθρώπων)  έχουν κάποια κοινά μοτίβα στον τρόπο που «συζητούν». Εδώ να βάλω μια παρένθεση για να πω πως οι περισσότεροι πιστοί με τους οποίους έχω κάνει ωραίες κουβέντες, θα αντιμετωπίζονταν μάλλον σαν αιρετικοί από τους υπόλοιπους πιστούς και την εκκλησία (τυχαίο;). Και πάμε λοιπόν στις τακτικές:

1. Αποπροσανατολισμός της κουβέντας

Συζητάς για το Α, θα σου πετάξουν το Β που το θεωρούν (και καλά) χειρότερο, μετά θα μιλήσουν για το Γ, το Κ και το Ψ (ναι έτσι πάνε τα γράμματα γιατί δεν υπάρχει συνοχή σ’αυτά που θα σου πουν) για τα οποία σε θεωρούν υπεύθυνη επειδή είσαι άθεη, και μετά άντε βρες από πού ξεκίνησε η συζήτηση. Παράδειγμα:

Συζητάμε για την αδικία της εκκλησίας σε έναν τομέα (Α). Και θα σου πει ο απολογητής: «Ναι αλλά και οι τράπεζες κάνουν αδικίες (Β) και οι κομμουνιστές σκότωσαν κόσμο (Γ) και οι επιστήμονες έφτιαξαν βόμβες (Κ) και στην γειτονιά μου ο περιπτεράς κλέβει τους πελάτες (Ψ) και μάλλον είναι άθεος».

Εκεί λοιπόν έχεις ζήσει το θέατρο του παραλόγου, που δεν είναι και τόσο παράλογο στην πραγματικότητα, αλλά μάλλον καλομελετημένο. Και κατά την γνώμη μου δείχνει τα χειρότερα για τον συνομιλητή σου…

2. Ερωτήσεις

Μετά παίρνουν το κλασσικό στυλάκι «Ξανθόπουλος»¨και σ’αρχίζουν, «και γιατί δεν μας δέχεστε όπως είμαστε; Και γιατί τα βάζετε με την θρησκεία μας;»

Γιατί ρε άνθρωποι, με ΕΝΟΧΛΕΙ που νομίζει πως η ανθρωπότητα της ανήκει και θέλει να ορίζει την ζωή μου. Γιατί όταν μπλέκεται με το κράτος αυτό κάνει, προσπαθεί να ορίσει την ζωή όλων των ανθρώπων, όχι μόνο των πιστών της. Η θρησκεία σας δεν δέχεται εμένα όπως είμαι, η θρησκεία σας προσπαθεί να μου επιβάλλει καταστάσεις τις οποίες δεν επιθυμώ, η θρησκεία σας ξεκίνησε την επίθεση προς οτιδήποτε διαφορετικό. Τι θέλετε να κάνω δηλαδή; Πρέπει κατά την γνώμη σας να κάτσω με σταυρωμένα χέρια;

Ε ρε τι πάθαμε… Μιλάμε για πλήρη τύφλωση έτσι;;;

3. Χαρακτηρισμοί

Μετά θα αρχίσουν τα κλασσικά, τα ναι αλλά για να είσαι άθεη είσαι κομμουνίστρια (δεν είμαι), είσαι θυμωμένη με την θρησκεία (δεν είμαι αλλά το προσπαθείτε να με κάνετε), είσαι παραπλανημένη (ωραία, αφήστε με στην πλάνη μου, τι πρόβλημα έχετε;;;;), έχεις θεοποιήσει τον εαυτό σου (απλά όχι), αποκλείεται τον έχεις θεοποιήσει (όχι λέμε), τότε έχεις θεοποιήσει την επιστήμη (πάλι όχι), μα δεν γίνεται κάτι πρέπει να έχεις θεοποιήσει (τι να πω, όλο μαλακίες ακούω τελευταία, θα το καταπιώ κι αυτό) κλπ

4. Προσβολές

Κάπου εκεί τα επιχειρήματά τους τελειώνουν, αν δεν έχουν καταφέρει με τα άσχετα και τις έμμεσες προσβολές να σε εξοργίσουν και να αρχίσεις να βρίζεις (ώστε μετά να σου πουν α να είδες, εμείς είμαστε ήρεμοι κι εσύ βρίζεις) αρχίζουν αυτοί να σε βρίζουν. Ω ναι αγαπητέ αναγνώστη, έχω ακούσει διάφορα όμορφα κατά καιρούς, και χτες μάλιστα μια «καλή χριστιανή» αφού δεν κατάφερε να με πείσει πως είμαι θυμωμένη μαζί της και μάλλον ενοχλήθηκε γιατί αυτή «φώναζε» κι εγώ της μιλούσα γλυκά (τι να κάνω, έτσι μου έβγαινε) άρχισε να λέει διάφορα «ωραία» για την μητέρα μου. Γαμώ τις συμπεριφορές ρε, μπράβο…

Επίλογος

Μετά αγαπητοί μου αναγνώστες εμείς είμαστε οι επιθετικοί και χωρίς λόγο κιόλας. Όσο βλέπω τις ακραίες και φανατισμένες στάσεις που δημιουργεί η θρησκεία αναρωτιέμαι αν είχα δίκιο αρχικά που πίστευα πως έχει και τα καλά της.

Τυφλώνει τόσο πολύ τον κόσμο που δεν τον αφήνει να επικοινωνήσει, υψώνει αδιαπέραστους τοίχους ανάμεσα στους ανθρώπους. Είναι δυνατόν να με κρίνει κάποιος χωρίς να με ξέρει καθόλου απλά και μόνο επειδή είμαι άθεη; Είναι δυνατόν να θεωρεί αυτός ο κάποιος πως καταλαβαίνει τι νιώθω και ξέρει τι πιστεύω καλύτερα από εμένα; Είναι δυνατόν να προσπαθώ να συζητήσω μαζί του και να μου λέει συνέχεια πως είμαι θυμωμένη (για να μην πω όλα τα υπόλοιπα που μπορεί να μου λέει) ενώ στην πραγματικότητα τα δικά του λόγια στάζουν χολή (εμ έτσι είναι, κρίνουν από τους εαυτούς τους και νομίζουν πως όλοι φέρονται όπως αυτοί);; Κι είναι δυνατόν αυτός ο κάποιος να προσπαθεί με όλα αυτά να με πείσει πως μιλάει για την θρησκεία της αγάπης;

Ποιας αγάπης ρε παιδιά; Η αγάπη δεν γνωρίζει περιορισμούς, η αγάπη δεν ξεχωρίζει ένθεους και άθεους, η αγάπη δεν κρίνει τον άλλον από τα θρησκευτικά του πιστεύω…

Αφήστε, τέτοια αγάπη που «προωθείτε» εσείς κρατήστε την για τον εαυτό σας. Αν στην αγάπη σας δεν χωράνε αυτοί που έχουν διαφορετική άποψη από εσάς δεν με καλύπτει και δεν την χρειάζομαι. Αν η αγάπη σας σας ωθεί να προσβάλλετε τους άλλους επειδή δεν πιστεύουν στον θεό σας, κρατήστε και τον θεό σας, ούτε αυτός με καλύπτει…

Το αστείο είναι πως σε όλους αυτούς τους «καλούς χριστιανούς» δεν τους περνάει από το μυαλό ότι έχω επαφές με χριστιανούς. Ελπίζω να μην σας σοκάρω, αλλά δεν ζω σε μια φούσκα που περιέχει μόνο άθεους. Και χαίρομαι για αυτό! Ναι έχω φίλους χριστιανούς, συγγενείς χριστιανούς, πολύ στενούς φίλους χριστιανούς, και απλά σεβόμαστε ο ένας τον άλλον. Αλλά για μερικούς ανθρώπους ο σεβασμός είναι άγνωστη λέξη…

36 thoughts on “Αγαπητό ημερολόγιο: Μια ιστοριούλα

  1. Ο/Η sfrang λέει:

    Ιοκάστη, σωστή! 😉

  2. Ο/Η ΘΒ λέει:

    Στις νομικές σχολές παίζουν ένα ωραίο παιχνίδι.
    Δίνουν μια υπόθεση πχ ανθρωποκτονίας σε δύο ομάδες φοιτητών και αυτοί πρέπει να παραστήσουν εναλλάξ την υπεράσπιση και την πολιτική αγωγή.

    Έτσι εκπαιδεύονται πώς να ασκήσουν αποτελεσματικά ακόμα και τον ρόλο του «συνηγόρου τού διαβόλου».

    Θα είχε ενδιαφέρον αν αντιμετωπίσεις υπ αυτό το πρίσμα και τους διαδικτυακούς σου διαλόγους με όσους έχουν αντίθετη από την παρούσα άποψη σου.

    1.Αυτό που εσύ ονομάζεις αποπροσανατολισμό της κουβέντας θα μπορούσε να ονομαστεί και ορθή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.
    Πχ. Αν το άθεο ΚΚΕ φωνάζει για την εκκλησιαστική περιουσία ενώ το ίδιο διατηρεί την μεγαλύτερη εκτυπωτική επιχείρηση στον ελλαδικό χώρο αυτό που θα το επισημάνει , πράττει άριστα καθώς δίνει στον παρατηρητή πληρέστερη εικόνα.

    2.Εσύ μπορεί να νοιώθεις θιγμένη επειδή όταν τρώει το παιδί του γείτονα φασόλια κλάνει και έρχονται στο σπίτι σου οι μυρωδιές.Αυτό δε σημαίνει ότι έχεις δίκιο.
    Κι εγω νοιώθω προσβεβλημένος από τις αθεϊστικές απαιτήσεις να κάνουν την Ελλάδα άθρησκο κράτος και να μάς μεταφέρουν νεοβαρβαρικό πολιτισμό τύπου Death metal.

    Γι αυτό διεξάγεται μια διελκυστίνδα επιχειρημάτων και θα δούμε πού θα καταλήξει.

    3.Για τους χαρακτηρισμούς και τις ύβρεις ,αστο καλύτερα.
    Δες πχ. τι φρασεολόγιο χρησιμοποιεί εδώ ο ομοϊδεάτης σου stardust,χωρίς να του κανεις ούτε μία παρατήρηση και αφού κάνεις την αυτοκριτική του ιδεολογικού σου χώρου μετά πες για τους άλλους.
    Τα γραπτά σχόλια στου Διαγόρα παραμένουν και αποδεικνύουν του λόγου μου το αληθές.
    Ε,κι όταν εσύ βρίζεις χυδαία Αυτόν που -ορθώς ή εσφαλμένως-για μένα είναι πάνω από γονείς και παιδιά και από τον ίδιο μου τον εαυτό,τότε θα περιμένεις μια έντονη αντίδραση όπως όταν θα μου έβριζε τη μάνα.

    ΕΠΙΛΟΓΟΣ.

    Τους διαδικτυακούς διαλόγους μη τους παίρνεις πολύ σοβαρά.
    Δες τους ως ασκήσεις ή γυμνάσματα.
    Πιθανότατα κάποιοι προσπαθούν ή έχουν ήδη καταφέρει να ξεσκεπάσουν τον φερετζέ προοδευτισμού, ευπρέπειας και ευζωίας που προσπαθεί να εμφανίσει ένας στενός πυρήνας αθεϊστών στην Ελλάδα.

    Η αλήθεια είναι πως οι ευπρεπείς,χωρίς ιδιοτελή συμφέροντα και πολιτισμένοι άθεοι είναι τόσο λίγοι ποσοστιαίως όσο και οι πραγματικά καλοί χριστιανοί.Ίσως και ακόμη λιγότεροι.

    Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να ακυρώσει οποιαδήποτε προοπτική ευρύτερης επιρροής.

  3. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    @ΘΒ

    Λες πως είναι θέμα προτεραιοτήτων.

    ΟΜΩΣ δεν δέχομαι ΘΒ μου να ιεραρχήσεις εσύ τις προτεραιότητές μου. Κι αν θες να μιλήσεις για τις προτεραιότητες σου πήγαινε σε άρθρα και ιστολόγια που συζητάνε για αυτές. Αρνούμαι να μου γαμάς το θέμα κάθε φορά επειδή θεωρείς πως έτσι θα μου κάνεις μάθημα προτεραιοτήτων. Και σου έχω ξαναπεί, πως το ότι επιλέγω να μιλάω για την αθεΐα και την θρησκεία σε κάποια άρθρα μου δεν πάει να πει πως δεν κάνω τίποτα για όλα τα άλλα θέματα που με ενοχλούν (αλλά δεν θεωρώ πως πρέπει να σου δίνω αναφορά για το τί κάνω στην ζωή μου).

    Συμφωνώ και επαυξάνω για το ΚΚΕ, σιχαίνομαι την υποκρισία του κομμουνισμού όσο σιχαίνομαι και την υποκρισία της θρησκείας. Δεν κάνω χάρες επειδή υποτίθεται πως είναι άθεοι, για μένα όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε και τα λόγια δεν μετράνε μία μπροστά στις πράξεις.

    Δεν θέλω να γίνει η ελλάδα άθρησκο κράτος, θέλω να γίνει ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΟ κράτος και αν σε ενοχλεί αυτό πραγματικά νομίζω πως είναι πρόβλημά σου. Γιατί ουσιαστικά ενοχλείσαι με την ιδέα πως ο καθένας θα είναι ελεύθερος να πιστεύει σε ό,τι θέλει και να δρα ανάλογα με την δική του ηθική και ιδεολογία κι όχι με την χριστιανική. Σόρυ αλλά αυτό για μένα αυτό ονομάζεται φασισμός..

    Επίσης δεν προσπαθώ να μεταφέρω κανέναν πολιτισμό (αρνούμαι να χαρακτηρίσω έναν πολιτισμό νεοβαρβαρικό!!), το τι μουσική ακούω είναι θέμα προσωπικής επιλογής και δεν θέλω να επηρεάσω ειδικά σ’αυτό το ζήτημα κανέναν. Αλλά νομίζω πως μπορώ να βάζω στο ιστολόγιό μου τα τραγούδια που μ’αρέσουν χωρίς να θεωρηθεί προπαγάνδα υπέρ των «σκοτεινών» και «βαρβαρικών» δυνάμεων (όχι;;)

    «Γι αυτό διεξάγεται μια διελκυστίνδα επιχειρημάτων και θα δούμε πού θα καταλήξει.»

    Αυτό προϋποθέτει πως θα απαντάς σε αυτό που σε ρωτάει ο συνομιλητής σου, κι όχι σε αυτό που θα ήθελες να σε ρωτάει. Επίσης προϋποθέτει πως θα προσπαθήσεις να καταλαβαίνεις τις απαντήσεις του συνομιλητή σου, κι όχι να τις παραφράζεις για να ταιριάζουν με τις απαντήσεις που εσύ θα ήθελες να δίνει.

    Όντως ο stardust μίλησε απότομα και δεν θα είχα σκοπό να τον δικαιολογήσω, εγώ προσπαθώ πάντα να είμαι πιο ήπια (όπως ίσως κάποιος θα είχε παρατηρήσει).
    Όμως όταν έχεις δεχτεί τόσες επιθέσεις και έχεις υποπέσει στους ίδιους ανούσιους διαλόγους τόσες φορές μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου πολύ εύκολα.

    Επίσης επειδή με ενοχλεί που είσαι προκλητικός μια ζωή και θες να βγεις κι από πάνω, έχεις μιλήσει και σ’εμένα και στον stardust και σε πολλούς άλλους τόσο άσχημα και εριστικά στο παρελθόν και χωρίς να σου έχουμε δώσει λόγο (εκτός του ότι είχαμε άλλες απόψεις) που δεν μπορώ πραγματικά να κατηγορήσω κανέναν που δεν έχει την υπομονή να παίξει το παιχνίδι που πάντα παίζεις. Είναι κλασσική τακτική να προσπαθείς να βγάλεις τον άλλον από τα ρούχα του με διάφορους χαρακτηρισμούς, και μετά να τον κατηγορείς πως αυτός μίλησε άσχημα… Πρόστυχη θα την χαρακτήριζα σαν τακτική…

    «και αφού κάνεις την αυτοκριτική του ιδεολογικού σου χώρου μετά πες για τους άλλους.»

    Αυτό ας πούμε είναι κάτι που κάνεις συνέχεια, και για μένα είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να κάνει κάποιος σε διάλογο. Αγνοείς ό,τι σου λέμε. Είσαι το κλασσικό παράδειγμα των όσων αναφέρω στο κείμενο. Σου έχω πει 1000 φορές πως δεν υπάρχει ιδεολογικός χώρος, η αθεΐα δηλώνει απλά απουσία πίστης στον θεό και τίποτα παραπάνω. Δεν έχουμε όλοι οι άθεοι ούτε την ίδια ιδεολογία, ούτε τους ίδιους ηθικούς κανόνες, ούτε την ίδια αντιμετώπιση. Δεν είναι ούτε θρησκεία, ούτε πολιτική, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ… Είναι σαν να λέμε πως όσοι δεν πιστεύουν στον άγιο βασίλη έχουν κοινή ιδεολογία…

    Επιμένεις όμως να μας τσουβαλιάζεις, ίσως επειδή έτσι μπορείς να μας κατηγορήσεις πιο εύκολα, ίσως και γιατί αυτό μόνο μπορείς να καταλάβεις καθώς ο χριστιανισμός σαν θρησκεία υποτίθεται πως έχει κοινή ιδεολογία και προσπαθείς να μας φέρεις στα καλούπια σου.

    Τώρα αν εκνευριζόμουν με αυτή την συμπεριφορά θα έβγαινα και απότομη/υβριστική από πάνω, ενώ ουσιαστικά η ίδια η συμπεριφορά είναι λανθασμένη, αλλά ας είναι…Έχω υπομονή και μπορώ να επαναλάβω τα ίδια και τα ίδια όσες φορές μου κάνεις τις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις…

    «Ε,κι όταν εσύ βρίζεις χυδαία Αυτόν που -ορθώς ή εσφαλμένως-για μένα είναι πάνω από γονείς και παιδιά και από τον ίδιο μου τον εαυτό,τότε θα περιμένεις μια έντονη αντίδραση όπως όταν θα μου έβριζε τη μάνα.»

    Έχω βρίσει χυδαία ποτέ κάποιον; Εκτός από πολιτικούς ίσως… Όχι βρες μου που έχω βρίσει στο ιστολόγιό μου χυδαία τον θεό σου…

    Α και ακολουθώντας την λογική σου, όταν η θρησκεία σου μου κάθεται στον σβέρκο και θέλει να ορίσει την ζωή μου, να περιμένεις μια έντονη αντίδραση, όπως όταν θα ερχόταν ο δικτάτορας και θα μου έκανε το ίδιο! (με την διαφορά ότι η θρησκεία σου όντως το κάνει αυτό, και με τις ευλογίες σου όπως είδαμε παραπάνω, ενώ εγώ δεν νομίζω πως έχω βρίσει ποτέ χυδαία τα θεία σου)

    «Η αλήθεια είναι πως οι ευπρεπείς,βχωρίς ιδιοτελή συμφέροντα και πολιτισμένοι άθεοι είναι τόσο λίγοι ποσοστιαίως όσο και οι πραγματικά καλοί χριστιανοί.»

    Που το στηρίζεις αυτό; Τους έχεις γνωρίσει όλους και βγάζεις συμπεράσματα;

    «Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να ακυρώσει οποιαδήποτε προοπτική ευρύτερης επιρροής.»

    Δεν αποκλείεται να έχεις δίκιο, 2000 χρόνια πάμε κατά διαόλου σαν κοινωνία, δεν είμαι τόσο αισιόδοξη πια πως εμείς θα αλλάξουμε τα πάντα και θα φέρουμε βελτιώσεις κλπ…

  4. Ο/Η stardust30 λέει:

    Ρε συ θουβούκο η εκκλησία και το ΚΚΕ είναι το ίδιο; Παρόλο που δεν συμπαθώ το κκε, θα πρέπει να σου κάνω μια μικρή σύγκριση:
    Η εκκλησία δεν πληρώνει φόρους, και μάλιστα πληρώνεται από το κράτος για να υπάρχει και να λειτουργεί, ενώ η εκτυπωτική εταιρεία του κκε είναι ιδιωτική, πληρώνει φόρους και δεν πληρώνεται από το κράτος για να υπάρχει.
    Επίσης δεν υπάρχει μάθημα στο σχολείο για να προπαγανδίζει το κκε, ενώ υπάρχει για την εκκλησία. Και στο ξαναλέω πως ο κομμουνισμός είναι και θρησκεία, απόδειξη πως όταν οι ηγέτες του πεθαίνουν τίθενται υπό λαϊκό προσκύνημα και πολλοί από αυτούς «αγιοποιούνται» μετά θάνατον.
    Εσύ παλιοκουφάλα δεν θέλεις να πληρώνει η εκκλησία φόρους αλλά μόνο η εκτυπωτική εταιρεία του κκε- εγώ θέλω να πληρώνουν ΟΛΟΙ και κανείς τους να μην πληρώνεται από το κράτος.
    Καλά δεν μου λες ρε συ θουβούκο ποιός είσαι εσύ (who do you think you are? ) που θα μας πεις τί θρήσκευμα θα έχει το κράτος που κατοικούμε όλοι άθεοι και μη;
    Το φρασεολόγιό μου σε πείραξε βρε ντενεκέ ξεγάνωτε και δεν σε πείραξε που τα επιχειρήματά σου είναι τα ίδια ακριβώς εδώ και χρόνια όπως και η διαδικασία που χρησιμοποιείς- παρεκτρέπεις την συζήτηση από το θέμα και αφού αναγκάσεις τον άλλο να βγει από τα ρούχα του μέσω προσωπικών επιθέσεων (είσαι κομμουνιστής άθεος κτλ) παραπονιέσαι γιατί ο άλλος σου απαντά στα ίσα; Λυπάμαι αλλά στις προσβολές απαντώ με προσβολές- δεν είμαι χριστιανός για να γυρίσω και το άλλο μάγουλο..
    Όλοι οι άθεοι που γνωρίζω είναι ευπρεπείς και πολιτισμένοι αλλά όταν αρχίζεις και τους βρίζεις γιατί το συμφέρον σου θίγεται αν η εκκλησία διαχωριστεί από το κράτος τότε φυσικά και θα σε πάρει και θα σε σηκώσει. Νταβατζήδες ρασσοφόρους δεν θα ανεχθούμε για πολύ καιρό ακόμα- τους οίκους ανοχής σας (ιεροί ναοί) να τα συντηρείτε με δικά σας λεφτά φτωχομπινέδες – όχι με τα δικά μας.

  5. Ο/Η billtaxi λέει:

    αγαπητη μου ιοκαστη μην ασχολεισαι με τους χριστιανους.οι χριστιανοι ειναι πιο τυφλοι και απο τους πραγματικους τυφλους οταν βλεπω χριστιανους βλεπω πιθικους πανω στα δεντρα που τρωνε μπανανες ο νιτσε ειπε ψαχνεις για οπαδους ψαξε για μηδενικα

  6. Ο/Η sfrang λέει:

    Οι χριστιανοί, όταν συναντάνε άθρησκο ή άθεο, είναι βέβαιοι ότι πρόκειται για κομμουνιστή. Παλιό απομεινάρι από τα χρόνια της Χωροφυλακής και του Καντιώτη. Οι ίδιοι βέβαια χουντόφρονες!

  7. Ο/Η fr0g λέει:

    Πολύ κακό για το τίποτα. Το να θίγεσαι όταν βρίζουν συγγενείς σου (που συνήθως είναι απόντες από τη συζήτηση) το καταλαβαίνω. Όταν θίγουν τον ύψιστο θεό σου ΘΒ, εσύ γιατί κόπτεσαι; Σε όρισε δικηγόρο του εδώ; Η μήπως ξεχνάς ότι είναι πανταχού παρόν και παντοδύναμος, κι αν το θέλει θα ρίξει φωτιά να μας κάψει; Κάτσε κι αναρωτήσου γιατί δεν το έχει κάνει αυτό. Ίσως επειδή απλούστατα δεν υπάρχει.

  8. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @sfrang

    O Kαντιώτης κυνηγήθηκε από τους Γερμανούς και τη χούντα και τάιζε κάθε μέρα 5000 ανθρώπους στην Πτολεμαϊδα,σώζοντας τους από την πείνα.
    Ούτε στο μικρό του δαχτυλάκι δεν φτάνουμε εμείς οι πυγμαίοι γι αυτό λέμε ότι μάς κατέβει, όπως καλή ώρα κάνεις τώρα εσύ.

    @fr0g

    Ο σεβασμός περιλαμβάνει και τα χαρακτηριστικά του συνομιλητή σου.
    Αν απεναντι σου έχεις έναν τούρκο και αρχίσεις τα «γ… την τουρκία» για να τον προκαλέσεις διακινδυνεύεις να εισπράξεις το ίδιο νόμισμα.
    Δεν είμαστε υπερασπιστές κανενός Θεού-δεν έχει ανάγκη άλλωστε-αλλά υπερασπιζόμαστε την θρησκευτική και πολιτιστική μας ιδιοπροσωπεία απέναντι στους εμετούς της Εσπερίας.

    @stardust

    Θέλεις να σου δειξω μήπως φωτογραφίες του Φιντέλ με τον πατριάρχη Βαρθολομαίο στα θυρανοίξια του ελληνορθόδοξου ναού στην Αβάνα;
    Εδώ ήμασταν,είμαστε και θα είμαστε για να σάς αντιμετώπισουμε όπως αντιμετώπισε ο Μακρυγιάννης τους Βαυαρούς.
    Αυτός που σού έφτιαξε κράτος και σού έδωσε Σύνταγμα.

  9. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @Iokaste

    Δεν είδα κανέναν από εσάς τους αυτοαποκαλούμενους αθεϊστές όσο καιρό συνομιλούμε στου Διαγόρα να διαμαρτυρηθείτε για τις ύβρεις πχ «γαμοπούλι» κλπ

    Οπότε πέρα από την προστυχιά των φυσικών αυτουργών υπάρχει και η ηθική αυτουργία όσων ανέχονται αυτές τις ύβρεις είτε προς τα ιερά και όσια του χριστιανισμού, είτε προς εμάς τους χριστιανούς ως φυσικά πρόσωπα.

  10. Ο/Η fr0g λέει:

    Το γεγονός ότι παρομοιάζεις τους χριστιανούς σαν Έλληνες και τους μη χριστιανούς σαν Βαυαρούς, αρκεί για να καταλάβουμε πόσο πολύ τα έχεις μπερδέψει. Αν περιμένεις να ασπαστούμε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του Μακρυγιάννη επειδή μας έδωσε Σύνταγμα, τότε περιμένω πρώτος εσύ να πράξεις τα λεγόμενά σου και να ασπαστείς τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του Ιπποκράτη που σου έδωσε υγεία.

  11. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Ρε ΘΒ, πραγματικά δεν έχω καταλήξει στο αν όντως δεν καταλαβαίνεις ή άν κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις…

    Αφενός ο καθένας είναι μεγάλο παιδί και δεν μπορώ να πω εγώ σε κάποιον τί να λέει και τί όχι, ειδικά σε ιστολόγιο τρίτου. Αφετέρου ακόμη και στο δικό μου ιστολόγιο, όπου στους όρους χρήσης ζητάω να χρησιμοποιείται κόσμια γλώσσα, δεν έχω σκοπό να το παίξω γκεστάπο εκτός κι αν παρεκτραπούν πολύ τα πράγματα. Και πάλι μεγάλα παιδιά είμαστε, υπεύθυνος ο καθένας για το τί λέει.

    Συγκεκριμένα για τις θρησκευτικές προσβολές τώρα, προσωπικά έχω δηλώσει πως γενικά προτιμώ να σέβομαι τα πιστεύω των άλλων.

    ΟΜΩΣ δέχομαι με χαρά την σάτιρα όποιον κι αν στοχεύει, τι να κάνω, μ’αρέσει το χιούμορ κι ας θεωρείται κάποιες φορές προσβλητικό.

    Και το κυριότερο, που πραγματικά δεν περιμένω να καταλάβεις εσύ αλλά ισχύει:

    Ο χριστιανισμός καταδυναστεύει την ζωή πολλών ανθρώπων. Όπως είπες κι εσύ ο ίδιος στον frog ο σεβασμός περιλαμβάνει και τα χαρακτηριστικά του συνομιλητή σου, δηλαδή τον σεβασμό τον κερδίζεις! Ο χριστιανισμός (και πολλοί χριστιανοί) δεν έχει δείξει κανέναν σεβασμό απέναντί μας σε πάρα πολλά σημεία οπότε κανονικά δεν του οφείλουμε κι εμείς κανέναν σεβασμό… Είναι σαν να ζητάς στους σκλάβους πχ να ξεσηκωθούν κατά των αφεντικών τους με όμορφο τρόπο και δείχνοντας σεβασμό!!!

    Το ξέρω ότι το παραπάνω δεν μπορείς να το χωνέψεις αλλά είναι γεγονός, κι όσοι βρίζουν πχ το «γαμοπούλι» δεν έχεις ιδέα τί μπορεί να έχουν περάσει. Το ότι εσύ δεν θεωρείς πως ο χριστιανισμός μπορεί να έχει κάνει κακό σ’εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει στο ελάχιστο, εγώ θεωρώ πως μου έχει κάνει και δεν νομίζω πως μπορούμε να βγάλουμε άκρη εδώ.

    Παρόλα αυτά σου ξαναλέω πως προτιμώ να σέβομαι την πίστη του άλλου, όταν κι αυτός με σέβεται…

  12. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @Iokaste

    Θα καταλάβαινα αν οι υστερικόμορφες αντιδράσεις προέρχονταν από αμερικανούς ιθαγενείς που τους άλλαξαν τα φώτα οι κονκισταδόρες με το πρόσχημα της ιεραποστολής.
    Αλλά εδώ στην Ελλάδα ο ισχυρισμός σου «δεν έχεις ιδέα τί μπορεί να έχουν περάσει»είναι αυταπόδεικτα ανεδαφικός.
    Ο καταδικασμένος σε θάνατο από τις μετεμφυλιακές κυβερνήσεις Μανώλης Γλέζος μιλά με θαυμασμό για την συμμετοχή του κλήρου στην αντίσταση.
    Ο Βελουχιώτης είχε παπάδες δίπλα του και τον μετέπειτα ηγούμενο Γερμανό Δημάκο,δεξί του χέρι.
    Ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ήταν αντάρτης τού Ζέρβα.

    Απο που προκύπτει αυτή η μείζων και διαχρονική καταπίεση που ισχυρίζεσαι ότι υπάρχει;
    Ούτε οι παπούδες μου που πήγαν εξόριστοι στα ξερονήσια δε μιλούν με τόσο πάθος για τους ταγματασφαλίτες.
    Ακόμη κι ο συχωρεμένος ο Αντρέας Λεντάκης που βασανιζόταν επί μήνες από την χούντα δεν είχε τόσο μένος ενάντια στους βασανιστές του και ζητούσε την απελευθέρωση τους.
    Ποια δεινά υφίσταται ο σύγχρονος έλληνας αθεολογών από την εκκλησία που τον κάνουν εκτός εαυτού,επιθετικό και υβριστή και δεν τα παίρνουμε χαμπάρι εμείς οι υπόλοιποι;

  13. Ο/Η Γιώργος λέει:

    «Αλλά εδώ στην Ελλάδα ο ισχυρισμός σου «δεν έχεις ιδέα τί μπορεί να έχουν περάσει»είναι αυταπόδεικτα ανεδαφικός.»

    Θα ήμουν πάρα πολύ περίεργος να μας εξηγήσεις πως ακριβώς το να μας έχει ψιλοχαντακώσει τη ζωή η θρησκεία στην Ελλάδα είναι αυταπόδεικτα ανεδαφικός ισχυρισμός.

  14. Ο/Η Πάρης λέει:

    «Δεν είμαστε υπερασπιστές κανενός Θεού-δεν έχει ανάγκη άλλωστε-αλλά υπερασπιζόμαστε την θρησκευτική και πολιτιστική μας ιδιοπροσωπεία απέναντι στους εμετούς της Εσπερίας.»

    Ο Χριστόδουλος στην Εσπερια πήγε για να ζήσει έστω και μερικούς μήνες παραπάνω. Επίσης οι ρεμπεσκέδες οι ιεράχες με λιμουζίνες από την Εσπερία κυκλοφορούν. Ας πάρουν τον ελληνοπρεπέστατο γαΐδαράκο. Που θα είναι και ορθόδοξος.
    Όσο για θρησκευτική και πολιτιστική ιδιοπροσωπεία τέτοια έχουν και οι μουσουλμάνοι ξέρεις και φεύγουν κατά χιλιάδες και μάλιστα παράνομα για να ζήσουν στην Εσπερία. Και όταν φτάνοθυν δε θέλουν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Όσο για τους Ελληνάρες σου αρκετά εκατομμύρια δε νομίζεις πως μετανάστευσαν στην Εσπερία για να μπορέσουν να ζήσουν με αξιοπρέπεια και να ξεφύγουν από τη μιζέρια, τη φτώχεια, την αθλιότητα και την κακομοιριά του ελληνορθόδοξου κόσμου τους; Γιατί ακόμη και αν ούτε οι ίδιοι δεν το έχουν καταλάβει από αυτή την θρησκευτική και πολιστική ιδιοπροσωπεία και τις συνέπειές της έτρεξαν να ξεφύγουν.
    Κατά τα άλλα και με το πραγματικά βλακώδες σχόλιό σου περί μουσικών γούστων ίδια άρρωστα μυαλά με τους Ταλιμπάν κουβαλάς. Για το Σατανά τη Δύση μιλάνε και τη δυτική μουσική κυνηγάνε.
    Άντε να επαναφέρουμε και τον λιθοβολισμό για ακόμη μεγαλύτερη θρησκευτική και πολιτιστική ιδιοπροσωπεία.

    «Εδώ ήμασταν,είμαστε και θα είμαστε για να σάς αντιμετώπισουμε όπως αντιμετώπισε ο Μακρυγιάννης τους Βαυαρούς.»

    Εδώ είμαστε και θα είμαστε για να να ανανεώσουμε την πολιτιστική μας ιδιοπροσωπεία, να την κάνουμε ανθρώπινη και κυρίως πιο δίκαιη και δημοκρατική και για να αποτρέψουμε τη μετατροπή της χώρας σε πλήρη θεοκρατία. Όσο για τον Μακρυγιάννη πέστα στον Ιερώνυμο και στην Εκκλησία σου που πήγε να ζητήσει 40εκ € από τις χρηματοδοτήσεις των Βαυαρών για να κάνει λέει φιλανθρωπίες.
    Και όσο για το Σύνταγμα πέστα πάλι στην Εκκλησία σου που χαριεντίζονταν με τους συνταγματάρχες. Οι οποίοι το κατέλυσαν.

  15. Ο/Η Πάρης λέει:

    Ιοκάστη το σχόλιο 14 μπορείς να το σβήσεις.

  16. Ο/Η stardust30 λέει:

    Ο πολεμοχαρής ταλιμπανο-χριστιανός θουβούκος επήρε τα άρματα! Ποιός τον βαστάει!
    Θουβούκο αργά ή γρήγορα τα δικαστήρια θα δώσουν την λύση σε αυτόν τον διεστραμμένο γόρδιο δεσμό εκκλησίας-κράτους. Εμείς οι άθεοι δεν σφάξαμε ποτέ για να το κάνουμε τώρα- αλλά εσύ προφανώς είσαι συνηθισμένος από το αίμα που υπάρχει στις γραφές..
    Τα λεφτά μας θα πάψουν να καταδυναστεύονται από ιερείς-τραβεστύ και ο κάθε κατεργάρης θα κάτσει στον πάγκο του..🙂

  17. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @stardust

    «Εσείς οι άθεοι» (αφού θέλεις την ομαδοποίηση) μακελέψατε τον μισό πλανήτη.
    Ξεκινώντας από τον Ροβεσπιέρο και καταλήγοντας στον Στάλιν.

  18. Ο/Η sfrang λέει:

    Από το Ροβεσπιέρο ξεκίνησαν οι «άθεοι»; Φαντάσου πόσο άργησαν… σφάλμα τους! Είχαν περάσει ήδη εκατοντάδες και χιλιάδες χριστιανοί δολοφόνοι κι αυτοί οι «άθεοι» περίμεναν σαν πρόβατα και τη δική τους σφαγή! Μόνο τις δολοφονίες των «μαγισσών» στη Δύση και τις αντίστοιχες των «αιρετικών» στην Ανατολή να σκεφτείς, θα έπρεπε να καταλογίσουμε στους «άθεους» την καθυστέρηση να αμυνθούν και να υπερασπιστούν τους ομοϊδεάτες τους… Τουλάχιστον οι «άθεοι» που λες κι εσύ, δεν εκπροσωπούσαν την «αγάπη»! Πάντως και ο Στάλιν σε Ιερατική Σχολή έμαθε την τέχνη του…

  19. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @sfrang

    Noμίζω πως από την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης οι συγγενείς σας ιδεολογικά, οπαδοί τού «Ορθού Λόγου» ,εφάρμοσαν πιστά την στρατηγική και πρακτική τής «Ιεράς Εξετάσεως» αμέσως μόλις πήραν την κρατική εξουσία στα χέρια τους.

    Ευτυχώς στην καθ΄ημάς Ανατολή τα φαινόμενα διωγμού αντιφρονούντων από Ορθοδόξους είναι ελάχιστα.Καί πάντως, μεταξύ των διωχθέντων είναι χιλιάδες ορθόδοξοι από τούς ίδιους τους «χριστιανούς» αυτοκράτορες,εκκινώντας από τους διαδόχους του Μ.Κωνσταντίνου και καταλήγοντας μέχρι και στην τελευταία δυναστεία των Παλαιολόγων.

    Για τον Στάλιν,ξέρεις άλλα λένε οι φίλοι του:
    Όταν ήταν μαθητής στην ιερατική σχολή της Τιφλίδας ,είπε σε ένα συμμαθητή του:
    «Δεν υπάρχει Θεός,μας δουλεύουν.Θα σού δανείσω ένα βιβλίο για να δείς ότι ο Θεός είναι μια ανοησία.Πρέπει να το διαβάσεις»

    Και τού δάνεισε την «Εξέλιξη των ειδών» του Δαρβίνου.

    Ε,μετά άρχισε να εφαρμόζει «φυσιολογικά» τον κοινωνικό δαρβινισμό,όπως εκείνος τον κατανοούσε.

  20. Ο/Η sfrang λέει:

    Αυτά που λένε «οι φίλοι» του Στάλιν, είναι λόγια δικά σου και των παπάδων τους οποίους συναναστρέφεσαι. Κάπου τους βρήκες τους «φίλους» του, εν είχε ποτέ! Τελικά, είσαι σε θέση να κάνεις συμπαθή και τον Στάλιν!

  21. Ο/Η Λουκάς λέει:

    Πράκτορα ΘΒ, μ’ αρέσει που θεωρείς λίγους, ελάχιστους, τους δολοφονημένους από το ορθόδοξο ιερατείο, επειδή αποσιωπούνται αυτά τα «έργα αγάπης» στα σχολικά βιβλία. Έτσι κι αλλιώς δεν φαίνεται να έχεις άλλες γνώσεις. Οι Παυλικιανοί, οι Βογόμιλοι, οι Νεστοριανοί και ένα σωρό άλλοι ετερόδοξοι ή ετερόθρησκοι, να μη μιλήσω τώρα για τους Έλληνες που είχαν πολιτισμό και θρησκεία και δεν χρειάζονταν διαφώτιση από τη Μέση Ανατολή, όλοι αυτοί που δολοφονήθηκαν μαζικά, σου φαίνονται λίγοι, ελάχιστοι. Αντιλαμβάνομαι μαυρόπαπα πώς χειρίζεσαι την εντολή της «αγάπης» του κυρίου σου: λίγους επιτρέπεται να δολοφονήσουμε προς δόξαν του ταμείου και της εξουσίας μας! Δεν ντρέπεσαι αλήτη!

  22. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @sfrang

    Λές ε; Τα ανωτέρω παρατιθέμενα προέρχονται από το:

    E. Yaroslavsky, Landmarks in the Life of Stalin (Moscow: Foreign Languages Publishing house, 1940), pp. 8-12.

    Αν έχεις άλλη πληροφόρηση , μπορείς να την εκθέσεις.
    Η συκοφαντία είναι εύκολη μα η αλήθεια άβολη.

  23. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Ρε ΘΒ. Χαλάρωσε λίγο. Πρέπει συνέχεια να βρεις κάτι να διαφωνήσεις;
    Πάρε μια ανάσα καθαρό αέρα, χαλάρωσε και άσε τον κάθε τρελό να σκέφτεται ότι θέλει. Αφού ξέρεις ότι δεν θα πείσεις κανέναν με τον να γίνεσαι κακός και να διαφωνείς για τα πάντα.

  24. Ο/Η Πάρης λέει:

    Μέσω Ροϊδη είδα αυτό το μνημείο σύγχρονης ελληνοορθόδοξης θρησκευτικής και πολιτισμικής ιδιοπροσωπείας. Να το εξάγουμε κιόλας.
    Αφιερωμένο στον ΘΒ.

  25. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Καταρχήν!

    Τα καλωσορίσματα (άμα ξεχάσω κανέναν συγνώμη, ένα μυαλό έχω κι αυτό κουρασμένο..)

    @sfrang

    Καλώς ήρθες στο ιστολόγιό μου!!! Και συγχαρητήρια για το δικό σου, δεν προλαβαίνω να σε διαβάζω τόσα που γράφεις και τόσο συχνά!! Εγκυκλοπαίδεια σκέτη είναι…

    @frog

    Καλώς ήρθες!! Άντε δεν κάνεις κι εσύ κανέναν ιστολόγιο;

    @Λουκά

    Επίσης καλώς ήρθες, αν και μας πέτυχες σε περίεργη φάση, η κουβέντα εκτροχιάζεται λιγουλάκι, ελπίζω να μας αντέξεις🙂

  26. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Κατά δεύτερον!

    Παιδιά ψυχραιμία. Μπορεί ο φίλτατος ΘΒ να γίνεται εριστικός καμιά φορά αλλά θέλω να πιστεύω πως δεν το κάνει επίτηδες (=είναι βαλτός όπως λένε διάφοροι – ας μην μπούμε σε λεπτομέρειες) και πως το κάνει όντως απλά επειδή προσπαθεί να υπερασπιστεί τις ιδέες του τις οποίες θεωρεί πως προσβάλουμε με πολύ άσχημο τρόπο.

    Και τέλος πάντων, ότι και να ισχύει, έχουμε μια συζήτηση μέσω ίντερνετ, δεν υπάρχει λόγος να τα παίρνουμε όλα κατάκαρδα και πολύ προσωπικά και να βριζόμαστε. Σ’αυτόν τον κόσμο υπάρχουν άτομα με τα οποία ταιριάζουμε, άτομα με τα οποία δεν ταιριάζουμε και πολύ, άτομα με τα οποία δεν ταιριάζουμε καθόλου και άτομα τα οποία θα θέλαμε να μην υπήρχαν. Διαλέγουμε ποιους θέλουμε να έχουμε στην ζωή μας, τώρα το ποιους έχουμε σε μια κουβέντα σ’ένα ιστολόγιο δεν έχει και καμία ουσιαστική σημασία.

    Απλά ας μην βρίζουμε ο ένας τον άλλον, κι εγώ παραφέρομαι καμιά φορά αλλά ας κάνουμε μια προσπάθεια έ (άμα θέλετε να βρίζεται αόριστα όμως κάντε το άνετα😉 )

  27. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Άντε πάμε και στα σχόλια τώρα (ναι είναι τεράστιο, απλά είπα να απαντήσω στα πάντα!):

    @Stardust #4

    Συμφωνώ όπως ξέρεις και για το ΚΚΕ και την εκκκλησία, και για το ότι αν σε προσβάλλουν είναι δύσκολο να μην απαντήσεις με προσβολές… Αλλά ας δείξουμε ανωτερότητα :p

    @Βασίλης #6

    Ωραίο αυτό του Νίτσε, όντως με τους οπαδούς δεν τα πάω καλά, αλλά εντάξει, τους χριστιανούς δεν θα τους τσουβαλιάσω. Έχω βρει αρκετούς που μιλάμε καλά, έχουν ωραίες απόψεις και σωστή αντιμετώπιση καταστάσεων.

    @sfrang

    #6
    «Οι χριστιανοί, όταν συναντάνε άθρησκο ή άθεο, είναι βέβαιοι ότι πρόκειται για κομμουνιστή.»

    Έτσι είναι δυστυχώς, είναι μια ρετσινιά που πρέπει να σβηστεί σιγά σιγά, έχει καταντήσει γελοίο το θέμα.

    #18
    Μπράβο, είπες κάτι που παραβλέπεται πολύ συχνά κι είναι μεγίστης σημασίας!
    «Τουλάχιστον οι “άθεοι” που λες κι εσύ, δεν εκπροσωπούσαν την “αγάπη”»!

    Ακούω τόσες φορές το κλισέ: «εντάξει τα τρώνε/κάνουν πολέμους οι εκκλησίες/παπάδες αλλά το ίδιο κάνουν και οι πολιτικοί και ο τάδε και ο ξάδερφός μου ο προκόπης..»

    Μα συγκρίνονται όλοι αυτοί με τους ιερωμένους που μας έχουν πρήξει ότι προσπαθούν (με νύχια και με δόντια) να μεταδώσουν την διδασκαλία της αγάπης και της εγκράτειας;;; Άλλο να κλέψω, κι άλλο να κάνω κήρυγμα κατά της κλεψιάς και να κλέψω, κι όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό έχει σοβαρό πρόβλημα…

    @fr0g

    #7
    Χαχα, πολύ μ’άρεσε ο τρόπος που το έθεσες!! Αν υπήρχε θεός κι άρχιζε να ρίχνει φωτιές θα έφευγαν πρώτα ένα κάρο χριστιανοί και νομίζω πως εμείς θα την γλυτώναμε να σου πω την αλήθεια…

    #10
    Α άστο, το πόσα έχεις να ακούσεις για τους έλληνες και τους χριστιανούς και τους βάρβαρους και το 1821 κλπ δεν μπορείς να το φανταστείς. Καλύτερα να μην τα ακούσεις δηλαδή, ας αλλάξουμε κουβέντα!!!

    Θβ

    #8
    Η απάντησή σου στον stardust ήταν όλα τα λεφτά!! Μα ποιος νομίζεις ότι είναι;;; Κανένας τρελός, διψασμένος για δύναμη, περίεργος τύπος που οργανώνει το σχέδιο της κατάκτησης του κόσμου;

    Άκους εκεί «Εδώ ήμασταν,είμαστε και θα είμαστε για να σάς αντιμετώπισουμε όπως αντιμετώπισε ο Μακρυγιάννης τους Βαυαρούς.»..

    Α ρε stardust, κανονίζεις σκηνικό βρε και δεν μας το είπες; Αντί για Βαυαρούς μήπως μπορείς να φέρεις Νορβηγούς; Μ’αρέσουν καλύτερα κι έχουν καλύτερη μουσική…

    #12
    «Αλλά εδώ στην Ελλάδα ο ισχυρισμός σου «δεν έχεις ιδέα τί μπορεί να έχουν περάσει»είναι αυταπόδεικτα ανεδαφικός.»

    Μπα; Αυταπόδεικτα κιόλας; Σιγά βρε ΘΒ, ξεκαβάλα λιγάκι, πολλά μας τα λες κάθε φορά. Έχεις μιλήσει με όλους τους άθεους/αλλόθρησκους και χριστιανούς της ελλάδας για να ξέρεις;

    Εγώ προσωπικά ξέρω άτομα που έχουν τρομερά ψυχολογικά προβλήματα λόγω της θρησκείας σου. Θα μου πεις ότι δεν τους σκότωσαν και δεν είναι σημαντικό; Για μένα η ψυχολογική υγεία είναι εξίσου σημαντική με την σωματική. Και στην τελική όταν σου λέει ο άλλος ότι έχει περάσει πολλά δεν νομίζω πως έχεις το δικαίωμα να του πεις όχι δεν έχεις περάσει, άστον να κρίνει αυτός καλύτερα που τα έχει ζήσει. Να μην πω για τα οικονομικά σκάνδαλα και την εκμετάλλευση…

    Βασικά στα έχω ξαναπεί όλα αυτά, γιατί με βάζεις να επαναλαμβάνομαι; Σε αντίθεση μ’εσένα δεν μ’αρέσει να λέω τα ίδια και τα ίδια, βαριέμαι και χάνω χρόνο από την (λίγη και πολύτιμη) ζωή μου…

    Η αντίσταση (όσο αξιοθαύμαστη κι αν ήταν) πέρασε, πάει τέλειωσε, τώρα έχουμε 2009 και γενικά κάθε χρόνο ο αριθμός αυτός μεγαλώνει, μαθαίνουμε νέα πράγματα και βιώνουμε νέες καταστάσεις σαν ανθρωπότητα.

    Νομίζω πως, εκτιμώντας βεβαίως το παρελθόν και σίγουρα μαθαίνοντας από τα λάθη του, θα ήταν ίσως καλύτερα να ζούσαμε πλήρως στο παρόν παρόλα αυτά… (να μην αναφερθώ πάλι στην παραποίηση της ιστορίας γιατί δεν έχει νόημα, δεν βγάζει πουθενά αυτή η κουβέντα)

    #19
    Με το σχόλιο για τον Δαρβίνο και τον στάλιν τι ακριβώς ήθελες να μας πεις;

    @Γιώργος

    #13
    «Θα ήμουν πάρα πολύ περίεργος να μας εξηγήσεις πως ακριβώς το να μας έχει ψιλοχαντακώσει τη ζωή η θρησκεία στην Ελλάδα είναι αυταπόδεικτα ανεδαφικός ισχυρισμός.»

    Επειδή μιλάω με τον ΘΒ κάνα χρόνο τώρα, θα σου απαντήσω εγώ (μπορεί να απαντήσει και ο ίδιος βέβαια και όποιος άλλος θέλει εννοείται):

    Οποιοσδήποτε ισχυρισμός είναι κατά της Ελληνικής Ορθόδοξης Χριστιανικής Θρησκείας είναι αυταπόδεικτα ανεδαφικός.

    Οποιοσδήποτε ισχυρισμός είναι κατά της Ελληνικής Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας είναι μάλλον κακοπροαίρετος αλλά μπορεί να μην είναι ανεδαφικός (ναι ο ΘΒ έχει αναγνωρίσει πολλά λάθη της εκκλησίας οφείλω να ομολογήσω).

    Οποιοσδήποτε ισχυρισμός είναι υπέρ της δύσης, και κυρίως της βόρειας Ευρώπης είναι ανθελληνικός, εξυπηρετεί σκοτεινά και περίεργα συμφέροντα (δεν ξέρω τι ακριβώς όμως για να σε διαφωτίσω, κάτι σε εβραίους, κάτι σε καπιταλιστές που για κάποιο λόγο θέλουν να γίνουμε όλοι άθεοι, κάτι σε εξωγήινους, που να καταλάβει το φτωχό μου μυαλό τα μεγάλα σχέδια των μεγάλων δυνάμεων).

    Καταλαβαίνεις τα υπόλοιπα μόνος σου ε; Μην πίασω όλους τους ισχυρισμούς βραδιάτικα…

    #23
    Welcome to the show. Είναι κλασσικοί διάλογοι αυτοί, θα συνηθίσεις (πήγαινε κι από τον Διαγόρα αν έχεις όρεξη να δεις επικές καταστάσεις εκεί)

    @Πάρης

    #14
    Γειαααααα, καιρό είχαμε να τα πούμε! Και μ’αρέσει ο τρόπος που χειρίζεσαι τις «καταστάσεις», δεν έχω κάτι να σχολιάσω συμφωνώ με όλα 100%

    #15
    Το έσβησα και μάλλον έπρεπε να σβήσω και το 15 γιατί μετά άλλαξε η αρίθμηση και το 15 το προηγούμενο έγινε 14 αλλά τώρα είναι αργά και δεν λειτουργώ κανονικά και έχω ήδη απαντήσει σ’όλα τα σχόλια οπότε θα τα αφήσω έτσι όπως είναι τα άλλα, μιααααα χαρούλα μου φαίνονται…

    #24
    Βρε έβαλες Σαρρή στο ιστολόγιό μου; Θες να πάθω κανένα εγκεφαλικό βραδιάτικα;;; :p

    @Λουκάς #21

    Ναι βρε, οι χριστιανοί δεν σκότωναν, όοοοχι, ιδέα μας είναι, δεν ξέρω ποιος την έβγαλε αυτή την βρώμα… Άστα, δεν βγάζεις άκρη, ο καθένας έχει κολλήσει στην εκδοχή των γεγονότων που του έμαθαν, που διάβασε και τελικά που τον βολεύει, και δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει αυτό για μερικούς ανθρώπους. Μην συγχύζεσαι, δεν αξίζει..

    Καλό βράδυ σε όλους!!!!!!!🙂

  28. Ο/Η Polykarpos λέει:

    έχεις δίκιο Ιοκάστη μου… Και απ’ότι βλέπω έχουμε και παρόμοια πορεία από χριστιανός σε άθεος.
    Βέβαια το χριστιανός μας το επιβάλανε ενώ ότι άλλο είναι επιλογή.
    Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε στην πραγματικότητα να αποβάλουμε τον τρόπο-την μεθοδολογία του σκέπτεσθαι, όχι 100% τουλάχιστον…
    καλή εβδομάδα

  29. Ο/Η Πάρης λέει:

    Ιοκάστη, δεν έχω ιδέα πώς εμφανίστηκε το βίντεο στο σχόλιο. Απλώς έβαλα το λινκ και…ξαφνικά ήταν εκεί. γίνονται και θαύματα βλέπεις🙂

  30. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @Iocaste

    Λες
    «Εγώ προσωπικά ξέρω άτομα που έχουν τρομερά ψυχολογικά προβλήματα λόγω της θρησκείας σου»

    Κι εγώ γνωρίζω δεκάδες ανθρώπους,μετανάστες του πρώην ανατολικού μπλοκ,που όπως λένε οι ίδιοι, έχουν ψυχολογικά προβλήματα λόγω της επιβεβλημένης αθεϊας στα κράτη όπου ζούσαν.

    Και αύριο θα βρεθούν πολλοί που θα ισχυριστούν ότι τα βιβλία του Ντόουκινς τους προκάλεσαν ψυχικά τραύματα καθώς τούς αφαίρεσαν το μόνο αποκούμπι που είχαν μπροστά στις ανυπέβλητες δυσκολίες της ζωής και ιδίως μπροστά στο άφευκτο γεγονός του θανάτου.

    Κι εσύ θα πείς-όπως υποθέτω από προηγούμενες μας συζητήσεις- ότι στο ανατολικόμπλοκ δεν εφαρμόστηκε η δική σου εκδοχή του αθεϊσμού και ότι όσοι πήραν στα πολύ σοβαρά τον Ντόουκινς κι έπαθαν κατάθλιψη ,έκαναν λάθος.

    Λοιπόν τι θα κάνουμε;

    Θα διατάξουμε την αποβολή των βιβλίων του Ντόουκινς από τις προθήκες των βιβλιοπωλείων;
    Η την ορθόδοξη πίστη από τον δημόσιο βίο;

    Κι αν αποβάλλουμε το ένα γιατί όχι και το άλλο;

    Παλιότερα το τσιγάρο διαφημιζόταν,χρησιμοποιώντας και επιστημονικές έρευνες, σαν ωφέλιμο για την υγεία.
    Αργότερα διαπιστώθηκε με στοιχεία ,στατιστικές και αποδείξεις
    ότι αυτό ήταν όχι μόνο λάθος αλλά και απάτη που οδήγησε και οδηγεί εκατομμύρια ανθρώπους στον τάφο
    Σήμερα ανεχόμαστε να αναπνέουμε τους ρύπους εκατομμυρίων αυτοκινήτων που μάς περιβάλλουν και δεν διαμαρτυρόμαστε για τις συνέπειες.

    Με ποιά λογική και με ποια συγκεκριμένα στοιχεία ζητάς να εκβληθεί «εις το πυρ το εξώτερον» τού δημοσίου βίου, η χριστιανική παράδοση;

    Έχεις στατιστικές που λένε ότι η ορθόδοξη πίστη οδηγεί σε ψυχολογικά προβλήματα;
    Η μόνο επικλήσεις καφενειακού τύπου,ανάλογες των οποίων μπορούν να εφευρεθούν για κάθε ιδεολογικό και φιλοσοφικό χώρο ;

  31. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    @Polykarpos

    είναι όντως δύσκολο να αποβάλεις έναν τρόπο σκέψης που σου έχουν επιβάλει για τόσα χρόνια αλλά νομίζω πως είμαι σε καλό δρόμο🙂

    @ Πάρης

    έλα τώρα, που δεν το παραδέχεσαι! Γιατί κατά βάθος είσαι (τι να είσαι τώρα εσύ;;) κρυπτοχριστιανός παλαιοβάρβαρος (κατά το νεοβάρβαρος) που θες να μας επιβάλεις την ξενόφερτη αφρικανική κουλτούρα (μην κοιτάς που το τραγουδάει ελληνίδα, δεν έχει σχέση, είναι πράκτορας κι αυτή), που προφανώς θα έχει και ανθρωποθυσίες μέσα (αν και βλέποντας το βίντεο δεν ακούγεται και τόσο κακή ιδέα :p).. Don’t worry πάντως, κι εγώ με το wordpress δεν επικοινωνώ καμιά φορά…

    @ΘΒ

    Τί να σου πω βρε καλέ μου, άμα συγκρίνεις τον δημόσιο βίο που τον τρώμε όλοι στην μάπα θέλουμε δεν θέλουμε (υποχρεωτικά, δεν ξέρω αν σου λέει κάτι η λέξη) με το βιβλιοπωλείο που μπορείς να ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ τί θα διαβάσεις και τί όχι (προαιρετικά, δεν ξέρω αν σου λέει κάτι αυτή η λέξη) δεν έχω τίποτα να πω. Η επιστήμη (κι εγώ μαζί της) σηκώνει τα χέρια ψηλά.

    Ααααααα, και κούνα το κεφάλι σου λιγάκι μπας και θυμηθείς τις απόψεις μου που έχεις διαβάσει πάνω από 100 φορές ως τώρα από δω κι από κει, δεν μίλησα ποτέ μα ποτέ για επιβεβλημένη αθεΐα, φυσικά και αυτό είναι καταστροφικό για έναν άνθρωπο, ακριβώς όπως και η επιβεβλημένη θρησκευτικότητα, δεν είμαι τρελή εγώ, ξέρω τί θέλω και γιατί…

  32. Ο/Η stardust30 λέει:

    @ ο μέγα-γκουρού θουβούκος είπεν:
    «Και αύριο θα βρεθούν πολλοί που θα ισχυριστούν ότι τα βιβλία του Ντόουκινς τους προκάλεσαν ψυχικά τραύματα καθώς τούς αφαίρεσαν το μόνο αποκούμπι που είχαν μπροστά στις ανυπέβλητες δυσκολίες της ζωής και ιδίως μπροστά στο άφευκτο γεγονός του θανάτου.
    Έχεις στατιστικές που λένε ότι η ορθόδοξη πίστη οδηγεί σε ψυχολογικά προβλήματα;»

    Κατ’αρχήν κανείς δεν διάβασε τα βιβλία του Dawkins με το ζόρι και δεν αρνήθηκε τον χριστιανισμό με το ζόρι- ίσα ίσα που με το ζόρι βαπτιζόμαστε χριστιανοί σε μία ηλικία που καλα καλά δεν ξέρουμε τί σημαίνει η λέξη θρησκεία πόσο μάλλον χριστιανισμός.
    Οποιονδήποτε ψυχολόγο να ρωτήσεις θα σου πει πως η σεξουαλική στέρηση που επιβάλλει ο χριστιανισμός στους πιστούς προκαλεί άπειρα ψυχολογικά προβλήματα, όπως επίσης ψυχολογικά προβλήματα δημιουργούνται από το φόβο της κόλασης όταν ο άνθρωπος είναι σε μεγάλη ηλικία οπότε και κοιμάται με εφιάλτες κάθε βράδυ.
    Προβλήματα υγείας προκαλεί και η νηστεία που επιβάλλει ο χριστιανισμός κατά το πάσχα και στις άλλες γιορτές. Να θυμήσω πως το πεσάχ (κι όχι πάσχα) γιορτάζεται ως ανάμνηση της περιπλάνησης των εβραίων μέσα στην έρημο για 40 χρόνια (μα πόσο ηλίθιοι ήταν που ήθελαν τόσα χρόνια για μια τόσο μικρή απόσταση; ).
    Το μοναδικό αποκούμπι ηλίθιε και ανεγκέφαλε πράκτορα ενός ανθρώπου θα πρέπει να είναι οι άνθρωποι που έχει δίπλα του και όχι ο φανταστικός φίλος «god». Και αναρωτιέμαι για το πόσο βλαμένος πρέπει να είναι κάποιος για να πιστεύει σε έναν «δημιουργό του κόσμου» ο οποίος ασχολείται κάθε στιγμή με το αν έφαγε λαδερά εν καιρό νηστείας ή δεν έφαγε, αν έβρισε ή δεν έβρισε και αν αυνανίστηκε ή όχι..
    Ο θεός σας είναι καθ’εικόνα και ομοίωσην των σκατών που κουβαλάτε στο κεφάλι σας.

  33. Ο/Η Γιώργος λέει:

    «Ο θεός σας είναι καθ’εικόνα και ομοίωσην των σκατών που κουβαλάτε στο κεφάλι σας.»

    XAXAXA αυτό μ’ άρεσε.

  34. Ο/Η ΘΒ λέει:

    @stardust

    Για να αντιληφθούν και οι υπόλοιποι αυτό που προσωπικά έχω καταλάβει εδώ και καιρό από τις παρεμβάσεις σου,δηλαδή ότι δεν ξέρεις τι σού γίνεται γενικώς, μιά μόνο απαντησούλα σε αυτή τη μεγάλη, κορυφαία μπούρδα που ξεφούρνισες:
    «Προβλήματα υγείας προκαλεί και η νηστεία που επιβάλλει ο χριστιανισμός κατά το πάσχα και στις άλλες γιορτές. »

    http://www.mednutrition.gr/content/view/250/108/

    Τι να πεί κανείς…Αν όλοι οι αθεϊστές είναι σαν και σένα, προβλέπω νιτσεϊκό κατάντημα με τρέλα και κορδέλα🙂

  35. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Εγώ (έχοντας φάει άπειρες 40ήμερες νηστείες στη μάπα) έχω να πω ότι το αν η νηστεία είναι επιβλαβής ή ωφέλιμη είναι λίγο άτοπο σαν ερώτημα. Συνήθως, σε μια νηστεία τρως όλα τα φαγητά εκτός από κρέας, ψάρι και γαλακτοκομικά/αυγά.

    Φυσικά νομίζω είναι προφανές πόσο μη πρακτικό είναι για έναν αθλητή πχ να ακολουθεί μια δίαιτα χωρίς αυγά/ψάρι και γαλακτοκομικά (και για 40 μέρες). Αλλά γενικότερα μπορείς να νηστεύεις και να κάνεις μια καταστροφική δίαιτα γεμάτη λαδερά στο φούρνο. Μπορείς να κάνεις και μια πιο ισορροπημένη δίαιτα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν νομίζω ότι το γεγονός ότι δεν τρως καθόλου κάποια φαγητά σου παρέχει μια ισορροπημένη δίαιτα από μόνο του. Επίσης δεν βλέπω πως το να μην τρως συγκεκριμένα φαγητά μπορεί από μόνο του να είναι προβληματικό. Μπορείς να αντικαταστήσεις πχ τα αυγά ως πηγή πρωτεϊνών με κάτι «νηστίσιμο».

    Φυσικά δεν βλέπω το λόγο να το κάνει κανείς αυτό.

  36. Ο/Η stardust30 λέει:

    Δηλαδή ειλικρινά πιστεύετε πως υπάρχει μια ανώτερη δύναμη, ένας δημιουργός ο οποίος ασχολείται με το αν φάγατε μπάμιες ή μουσακά ή μπριζόλα το μεσημέρι;
    Πόσο ηλίθιος πρέπει να είναι ένας «ανώτερος οργανισμός» για να ασχολείται με τέτοια μίζερα πράγματα; Πόσο καραγκιόζης θεός είναι αυτός που η μόνη του ασχολία είναι να παρακολουθεί τί τρώει και τί πηδάει το μηδαμινό ον που λέγετε άνθρωπος;
    Αν υπάρχει θεός φίλοι μου (κάτι το οποίο δεν με απασχολεί και ούτε πρόκειται) δεν υπάρχει περίπτωση να έχει ανθρωπομορφικά στοιχεία.
    Όλα όσα περιγράφονται στις γραφές για τον θεό (παλιά και νέα διαθήκη) είναι ανυπόστατα ψεύδη- το να ζητάει ένας θεός να κρατάς συγκεκριμένο τρόπο ζωής έτσι ώστε να «τον λατρεύεις» είναι γελοίο – το να μένεις «παρθένος» μέχρι να παντρευτείς (εάν τελικά βρεις τον κατάλληλο/την κατάλληλη) επίσης γελοίο- το να μένει η γυναίκα και το μωρό για τις 40 πρώτες ημέρες μακριά από όλους ξεφτίλα – το να βαπτίζεις το μωρό επειδή αν πεθάνει αβάπτιστο θα πάει στην κόλαση επίσης ξεφτίλα. Το να εξομολογείσαι στον παπά γελοίο, το να έχεις «πνευματικό» που να σε διατάζει πως θα ζήσεις την ζωή σου ξεφτίλα και τέλος το να προσκυνάς πτώματα ως «αγίους» , να φιλάς εικόνες και να πίνεις το αίμα από τον ιδρυτή της θρησκείας επίσης γελοίο. Ο χριστιανισμός είναι ο χειρότερος ειδωλολατρισμός στις μέρες μας.

Σχολιάστε

