Απαντήσεις στον Ιωάννη, μέρος 2ο

Πέρασαν αρκετές μέρες από όταν τέθηκαν οι ερωτήσεις και νομίζω πως ο Ιωάννης πήρε τις απαντήσεις του αλλά μία του ερώτηση θεωρώ πως αξίζει να απαντηθεί δημόσια γιατί πάνω κάτω την έχω ξανακούσει 2-3 φορές τουλάχιστον αυτές τις μέρες και μάλλον την σκέφτονται αρκετοί

Πως μπορείς εσύ ο χαρισματικός να είσαι κατέχων μιας υπεραλήθειας αφού το να γνωρίζεις το ψέμα του ψέματος, είναι υπεραλήθεια ή υπέρβαση; Μα ακόμα και να είσαι σωστός, που ξέρεις ότι το σωστό αυτό είναι μέρος ή παράγωγο του νου σου;

Καταρχήν, δεν είπα ποτέ ότι είμαι χαρισματική, όχι παραπάνω από τον κάθε τυχαίο άνθρωπο. Δεν είπα ποτέ πως γνωρίζω ΤΗΝ αλήθεια και είμαι Η σωστή και οι άλλοι είναι οι λάθος. Αλλά έχω κάποιες απόψεις, που θεωρώ πως είναι σωστές, χωρίς να είμαι δογματική βέβαια, και σαν φυσιολογικός άνθρωπος τις συζητάω με άλλους φυσιολογικούς ανθρώπους. Θεωρώ πως στα πλαίσια του πολιτισμένου διαλόγου δεν χρειάζεται σε κάθε πρόταση να εξηγώ πως αυτές είναι οι δικές μου απόψεις και δεν περιμένω από κανέναν να τις δεχτεί αλλά ελπίζω πως θα δεχτούν όλοι να τις ακούσουν τουλάχιστον (από την στιγμή που υποτίθεται πως τους ενδιαφέρει το θέμα).

Ωραίες οι φιλοσοφίες αλλά δυστυχώς δεν αρκούν για να ζούμε, χρειαζόμαστε και πιο πρακτικές αντιδράσεις σε κάποια θέματα.

Όπως έγραψα και στο τέλος της προηγούμενης απάντησής μου, υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που κάνουμε ό,τι κάνουμε και «φωνάζουμε». Δεν νομίζω πως ξύπνησε κανείς μια μέρα και είπε ε δεν έχω να κάνω τίποτα σήμερα, ας γίνω άθεος και ας τα βάλω με την εκκλησία και την θρησκεία.

Προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα με τις θρησκείες γενικότερα αν δεν υπήρχε αυτή η εκμετάλλευση από την εκκλησία. Δεν δέχομαι να είμαι άθεη και να πληρώνω την εκκλησία έμμεσα και άμεσα, τι να κάνουμε; Δεν δέχομαι να μιλάνε για αγάπες και εγκράτεια και πράσινα άλογα και την ίδια στιγμή να έχουν τεράστιες περιουσίες εις βάρος της χώρας. Δεν δέχομαι να κάνουν κατήχηση στα παιδιά που είναι ακόμα ανίκανα να σχηματίσουν κριτική σκέψη και να τους εμφυτεύουν ενοχές και συμπεριφορές που θα είναι δύσκολο να αποβάλλουν ακόμη κι αν ξεφύγουν από την θρησκεία αργότερα.

Υπάρχει βέβαια και η άποψη που υποστηρίζει πως το πρόβλημα δεν είναι η εκκλησία αλλά η ίδια η θρησκεία, γιατί δημιουργεί ακριβώς τις προϋποθέσεις που χρειάζονται ώστε να μπορεί κάποιος να εκμεταλλεύεται τους πιστούς. Γιατί δημιουργεί τοίχους παραλογισμού ακόμη και στα πιο ορθολογικά άτομα, γιατί γενικότερα η ιστορία και η παρατήρηση δείχνουν πως ωθεί τους ανθρώπους στο να μην σκέφτονται πολύ για κάποια θέματα, τους κάνει να δρουν από συνήθεια χωρίς να συνειδητοποιούν πολλές φορές την σημασία των πράξεών τους και άλλα τέτοια «ωραία». Συμφωνώ μ’ αυτό αλλά δεν με πειράζει να εκμεταλλεύεται η εκκλησία κάποιον άμα αυτός ο κάποιος δεν έχει πρόβλημα, αρκεί να μην εκμεταλλεύεται κι εμένα. .

Για να τελειώνω, για 2 λόγους αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το θέμα:

1ον: Γιατί η ασυδοσία της εκκλησίας με ενόχλησε αρκετά και θέλω να κάνω κάτι για αυτό, να μαζευτεί στην θέση της και να σταματήσει να ασχολείται με πράγματα που είναι έξω από την δικαιοδοσία της (η οποία περιορίζεται στους πιστούς της και μόνο και ουδεμία σχέση θα έπρεπε να έχει με το κράτος).

2ον: Γιατί θεωρώ πως είναι καλό να υπάρχει ένας αντίλογος, μια άλλη άποψη και να μπορεί όποιος θέλει να βρει εύκολα πληροφορίες για κάποια θέματα που κατά την γνώμη μου δίνουν τροφή για σκέψη. Δεν λέω πως αυτή η άποψη είναι η σωστή κι ούτε θέλω να την επιβάλω σε κανέναν – είναι σωστή για μένα μόνο. Αλλά είναι σημαντικό να υπάρχει πολυφωνία, και μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε, στην Ελλάδα ακουγόταν κυρίως η φωνή της εκκλησίας. Ε καιρός να ακουστούν και άλλα πράγματα. Απλά.

4 thoughts on “Απαντήσεις στον Ιωάννη, μέρος 2ο

  1. Ο/Η Πάρης λέει:

    «Γιατί η ασυδοσία της εκκλησίας με ενόχλησε αρκετά και θέλω να κάνω κάτι για αυτό, να μαζευτεί στην θέση της και να σταματήσει να ασχολείται με πράγματα που είναι έξω από την δικαιοδοσία της (η οποία περιορίζεται στους πιστούς της και μόνο και ουδεμία σχέση θα έπρεπε να έχει με το κράτος).»

    Ιοκάστη, η Εκκλησία δεν μπορεί να έχει δικαιοδοσία ούτε καν στους πιστούς της. Έχει δικαιοδοσία μόνο στην αυτοοργάνωσή της, την αυτοδιοίκησή της και στους ανθρώπους που δουλεύουν για αυτή.
    Π.χ αν εγώ ψωνίζω από τον Βασιλόπουλο αυτό δεν σημαίνει ότι ο Βασιλόπουλος έχει δικαιοδοσία πάνω μου. Αν αγοράσω μία τηλεόραση από τον Κωτσόβολο, ο κωτσόβολος δεν έχει καμία δικαιδοσία να μου πει που θα την τοποθετήσω.
    Ανάλογα η εκκλησία πουλάει ένα προϊόν αλλά δεν έχει καμία δικαιοδοσία σε αυτούς που θέλουν να αγοράσουν όλο το προϊόν ή ένα τμήμα του. Ή που μπορεί την επόμενη μέρα να θέλουν να πάνε και σε άλλο μαγαζί.

  2. Ο/Η Ιοκάστη λέει:

    Καλησπέρα Πάρη🙂

    Κοίτα γενικά συμφωνώ απολύτως, για μένα η εκκλησία δεν έχει καμία δικαιοδοσία γενικότερα, αλλά έχω την εντύπωση πως οι περισσότεροι πιστοί δεν το βλέπουν ακριβώς σαν μαγαζί που πουλάει τηλεοράσεις, ούτε θεωρούν πως αγοράζουν ένα προϊόν.

    Με την λέξη δικαιοδοσία δεν εννοούσα πως της ανήκουν οι πιστοί. Απλά πολλοί άνθρωποι θέλουν κάποιον να τους λέει τί είναι σωστό και τί λάθος, να τους καθοδηγεί. Ε εντάξει, εκεί δεν νομίζω πως έχω δικαίωμα να πω κάτι, ας κάνουν ό,τι θέλουν κι ας τους κάνουν ό,τι θέλουν. Γενικά με την συμπεριφορά τους οι πιστοί της έχουν δώσει το δικαίωμα να τους ζητάει διάφορα.

    Αντιθέτως δεν έχει δικαίωμα να ζητάει τίποτα από την υπόλοιπη κοινωνία, εκτός από το να σεβόμαστε την ύπαρξή της εφόσον δεν μας ενοχλεί.

  3. Ο/Η Πάρης λέει:

    Ναι, σερφάριζα μέχρι αργά εχθές (σήμερα)🙂
    Κατάλαβα τι εννοούσες, αλλά ήθελα να απογοητεύσω όσους θα διάβαζαν τη λέξη «δικαιοδοσία» και θα χαίρονταν με αυτό. Ξέρεις άνθρωποι πιστοί και ειδικά άνθρωποι της εκκλησίας τους αρέσει να διαβάζουν για εξουσία, δικαιοδοσία, αρμοδιότητα, έλεγχο κ.λ.π.🙂

  4. Ο/Η Ιωάννης λέει:

    E ρε, κάτσε να είμαι στα καλά μου θα σου πω εγώ τι απαντήσεις μετά θα μου δίνεις.🙂

Σχολιάστε

