Διάβασμα

Αυτό το αρθράκι θα είναι μικρό σχετικά (καμία σχέση τελικά, σιγά μην δεν με πιάσει πολυλογία με τέτοια θέματα… τεράστιο είναι).

Απλά είναι απίστευτο το πόσο λίγο διαβάζει ο κόσμος στην χώρα μας. Και δεν με νοιάζει για τους μεγαλύτερους (αν και αυτοί διαβάζουν περισσότερο συνήθως) αλλά για τις νέες γενιές.

Σκηνικό: Πριν από 5-6 χρόνια, Κυριακή πρωί, ζέστη, γενικά ωραία μέρα για χουζούρι και άραγμα αγκαλιά με ένα βιβλίο και βλακειούλες για μασούλημα. Κι έρχεται ένα κοριτσάκι, που τότε ήταν 12 χρονών, εκεί που διάβαζα με την ησυχία μου και μου λέει γιατί διαβάζεις; Ε; Γιατί όχι; Γιατί σπαταλάω τον χρόνο μου. Μάλιστα, το έμαθα κι αυτό Κυριακάτικα, πως σπαταλάω τον χρόνο μου για να διαβάζω ενώ μπορούσα να κάνω τόσα πράγματα όπως:

1) Να πάω για καφέ. Αγαπημένη ασχολία δεν λέω, ειδικά συνοδευόμενη από καλή παρέα και τάβλι αλλά εντάξει το πολύ το κύριε ελέησον..

2) Να δω τηλεόραση. Οκ δεν το αρνούμαι, μ’αρέσει να βλέπω χαζοσειρές γενικά, ειδικά τα Φιλαράκια τα έχω λιώσει. Αλλά και πάλι, όχι όλη μέρα

3) Να παίξω στο playstation. Εντάξει μ’αρέσουν τα παιχνίδια, τι να πω..

4) Να παίξω στον υπολογιστή. Ακόμα καλύτερα, έχω καεί με τις ώρες μπροστά στην οθόνη για να πω την αλήθεια..

Δεν μου πρότεινε δηλαδή κάτι που δεν μου άρεσε και της το είπα, αλλά όσο όλα αυτά, κι ακόμα περισσότερο πολύ συχνά με ευχαριστεί να διαβάσω ένα βιβλίο! Εξωγήινος, χάσαμε επαφή εκεί πέρα.

Άλλο παράδειγμα. Έρχεται το ξαδερφάκι μου, που μικρός διάβαζε πάρα πολύ και πριν μάθει να διαβάζει μας έτρωγε να του διαβάσουμε τα πάντα (χαρά εμείς όλοι, γιατί και οι γονείς του διαβάζουν πολύ) και με βλέπει να διαβάζω. Πάλι διαβάζεις μου λέει; Εγώ έχω να πιάσω βιβλίο πολύ καιρό.

Καλό είναι τώρα αυτό;;;; Και προσπαθώ, να πεις ότι δεν προσπαθώ, του πήρα νουβέλες warcraft (τις οποίες θέλω να του βουτήξω τώρα να τις διαβάσω) και όντως τρελάθηκε και τις διάβασε αμέσως. Αυτάααααα, μετά καμία επαφή πάλι. Τώρα λέω να του πάρω νουβέλες dnd, μπας και του αρέσουν και αρχίσει να διαβάζει. Γιατί θεωρώ πως αν αρχίσει να διαβάζει, ό,τι και να είναι, και Άρλεκιν που λέει ο λόγος, σιγά σιγά θα μάθει να αγαπάει τα βιβλία και θα ψάξει και άλλα είδη λογοτεχνίας και μετά νέοι ορίζοντες θα ανοιχτούν μπροστά του (πολύ ποιητικό μας βγήκε αυτό, τέλος πάντων).

Και η αδερφή του τα ίδια. Αν και αυτή διαβάζει λίγο παραπάνω, και δεν της έχω πάρει ακόμα κανένα βιβλίο αλλά λέω να την πάω μια βόλτα στον Ελευθερουδάκη και στην Πολιτεία (γιατί όλο στο mall την πάμε).

Αλλά μιλούσα μαζί της πριν από λίγες μέρες και μου έλεγε για το σχολείο. Εντάξει τους ξεκάνουν στο διάβασμα. 1η γυμνασίου πάει, αφού μου ήρθε να πάω στο σχολείο να το θυμίσω στους καθηγητές της γιατί μου φαίνεται πως νομίζουν ότι πάει για την ΝΑΣΑ κατευθείαν. Εκτός του ότι χάνουν τόσες ώρες την εβδομάδα με θρησκευτικά, αγγλικά και δεύτερη ξένη γλώσσα, τους βάζουν και του κόσμου το διάβασμα. Και φυσικά επειδή στο σχολείο τα αγγλικά και η δεύτερη ξένη γλώσσα δεν διδάσκονται, πρέπει να κάνει και φροντιστήριο. Εξαίσια. Και πότε θα παίξει το παιδί; Και πότε θα βρει κουράγιο μετά από όλα αυτά να διαβάσει και κάτι εξωσχολικό; Άσε που το αντιπαθεί το διάβασμα σιγά σιγά, έτσι, γι’αυτό το έχουμε το σχολείο για να πείθει τα παιδιά να μην διαβάζουν.

Αμ το άλλο. Ξαδερφούλα (πάλι – στο Αίγιο αυτή την φορά), δευτέρα δημοτικού (!!!) και του χρόνου θα κάνει αγγλικά στο σχολείο οπότε να’τα πάλι τα φροντιστήρια, γιατί η δασκάλα στο σχολείο το έχει δηλώσει, εγώ λέω 2 πράγματα και από κει και πέρα πρέπει να διαβάζουν μόνα τους. Βρε χρυσή μου κοπέλα, τρίτη δημοτικού είναι, μικρά δηλαδή, εδώ στο γυμνάσιο και δεν καταλαβαίνουν, και μιλάμε για ξένη γλώσσα!!

Και αναρωτιέμαι, μέσα σ’όλα. Μας δουλεύει το υπουργείο;; (ναι είναι η απάντηση, το ξέρω, ρητορικά ρωτάω). Βάζει 2 ξένες γλώσσες στο σχολείο; Αφού ούτε μία δεν μπορούν να διδάξουν σωστά. Διαλέξτε κύριοι, ή εγγυηθείτε σωστή διδασκαλία ξένων γλωσσών στα σχολεία, να μην χρειάζεται τα παιδιά να πηγαίνουν φροντιστήριο, ή καταργήστε την διδασκαλία ξένων γλωσσών στο σχολείο να σχολάνε νωρίτερα. Να έχουν λίγο περισσότερο χρόνο για αυτά τέλος πάντων. Σιγά μην χάσουν τους μισθούς οι δάσκαλοι και δυσαρεστήσουν τους ψηφοφόρους βέβαια θα μου πείτε, τα παιδιά χεσμένα τα έχουν έτσι κι αλλιώς.

Κι έρχεται μετά το παιδάκι κι άμα ανοίξει βιβλίο ποτέ στην ζωή του εμένα να με φτύσεις…

Α ναι, και γιατί τα γράφω όλα αυτά; Γιατί το διάβασμα είναι για μένα ο τρόπος να γίνονται οι άνθρωποι έξυπνοι. Όχι το σχολείο. Το διάβασμα λογοτεχνίας, ιστορικών βιβλίων, επιστημονικών βιβλίων. Βιβλίων γενικότερα! Από πού να το πιάσει κανείς. Κατ’αρχήν μαθαίνουμε να μιλάμε άμα διαβάζουμε, και αυτό δεν έβλαψε ποτέ κανέναν (δεν μπορώ να ακούω τόσες κοτσάνες κάθε μέρα, ξεστραβωθείτε επιτέλους). Δεύτερον, ανοίγει λίγο το μυαλό του ανθρώπου, βλέπει κι άλλα πράγματα, άλλα βιώματα, άλλες ιδέες, το βάζει και δουλεύει το εργαλείο που ονομάζεται εγκέφαλος. Γι’αυτό το έχουμε!!

Και σου λέει, αααααααα αυτός είναι γιατρός/δικηγόρος/whatever, έχει σπουδάσει είναι μορφωμένος. Κι ανοίγει το στόμα του και δεν ξέρεις που να κρυφτείς μ’αυτά που ακούς. Αμ δεν είναι μόνο το πανεπιστήμιο η μόρφωση. Αντιθέτως είναι ντροπή να έχεις έναν φιλόλογο και να μη ξέρει να κάνει πρόσθεση (ε δεν ήταν στην δέσμη μου δεν τα διάβαζα), έναν μαθηματικό και να μην μπορεί να αρθρώσει πρόταση (έλυνα εξισώσεις την ώρα της έκθεσης), κάποιον που έχει τελειώσει οποιοδήποτε πανεπιστήμιο και δεν έχει άποψη για τα όσα συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα (α δεν διαβάζω εφημερίδες και δεν βλέπω ειδήσεις γιατί ψυχοπλακώνομαι και δεν διαβάζω και βιβλία γιατί είμαι στόκος, έχω τελειώσει πανεπιστήμιο όμως). Δεν ζητάω την σωστή άποψη, αυτό είναι προσωπικό γούστο έτσι κι αλλιώς, μια άποψη βρε παιδί μου, ό,τι να’ναι, εδώ γίνεται χαμός και εμείς να κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου;;;

Γίνονται βέβαια κάποιες προσπάθειες και ιδού μερικές:

http://www.diavasame.gr
http://www.bookstore.gr/
http://logotexniar.blogspot.com/
http://www.greek-language.gr/greekLang/literature/guides/net/greek/greek_05.html

Πάρτε και 2 ξένα:
http://www.literature.org/
http://www.online-literature.com/

Και υπάρχουν (ευτυχώς) και πολλές άλλες…

12 thoughts on “Διάβασμα

  1. Ο/Η stardust30 λέει:

    Η μόρφωση πρέπει να είναι συνεχόμενη και διαρκής. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα χαίρομαι όταν κάνω δώρα στον εαυτό μου βιβλία παρά ο,τιδήποτε άλλο.
    Τα βιβλία στο σχολείο είναι μια σκέτη προπαγάνδα για να διαμορφώσουν καλά ρομποτάκια- καταναλωτές- ψηφοφόρους που θα ακολουθούν την αμόρφωτη αγέλη σε κάθε της απόφαση- ακόμη και αν η αγέλη πέσει στο γκρεμό..
    Η ελίτ της χώρας μας αλλά και παγκόσμια δεν επιθυμεί μια μορφωμένη νεολαία. Γι’αυτό και καταστρέφει την δημόσια παιδεία ενώ η ίδια στρέφεται στην ιδιωτική. Ένας άνθρωπος που έχει αποκτήσει παιδεία δεν χειραγωγείται ούτε από κόμματα, ούτε από θρησκείες, ούτε από εταιρείες άρα η διαμόρφωση τέτοιων ανθρώπων είναι αντίθετο προς τις εντολές της κάθε είδους εξουσίας. Παιδεία εννοώ την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και όχι τον αέναο παπαγαλισμό στεγνής γνώσης.
    Γι’αυτό και τα σχολικά βιβλία είναι βαρετά, ανούσια, μαθαίνουν στο μαθητή απλά να αντιγράφει δίχως να αναπτύσσει κριτικό πνεύμα, σκεπτόμενο πνεύμα, ελεύθερη σκέψη. Φυσικά και ορισμένα μαθήματα χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη του «πατριωτικού» αισθήματος όπως η ιστορία γιατί μόνον έτσι η εξουσία θα κρατάει τις μάζες απασχολημένες με την αναζήτηση του «αόρατου» εξωτερικού εχθρού και όχι του εσωτερικού που είναι ο κάθε απατεώνας βολευτάκος και τα τσιράκια του. Με λίγα λόγια πρέπει να νιώθουμε πως μας απειλεί ο ξένος πολιτικός, του «αντίπαλου» κράτους και όχι ο «δικός μας», άσχετα αν ο δικός μας αποτελεί μεγαλύτερη απειλή λόγω του βιασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κλοπής της δημόσιας περιουσίας με το πρόσχημα πως αφενός μεν υπάρχουν «τρομοκράτες» που απεργάζονται την καταστροφή του «δημοκρατικού» καθεστώτος και αφετέρου μόνο έτσι θα μειώσουμε τα ελλείματα που δημιουργήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Φυσικά και το μάθημα των θρησκευτικών είναι ένα ακόμη εργαλείο χειραγώγησης της μάζας έτσι ώστε να δέχεται τον εξευτελισμό από την εξουσία σε αυτή την ζωή με την υπόσχεση της «μετα θάνατον» επιβράβευσης (κι όποιος δεν βρήκε Παράδεισο στην άλλη ζωή να ζητήσει τα λεφτά του πίσω).
    Διαβάστε ό,τι περνάει από το χέρι σας γιατί μόνον έτσι θα σπάσουμε τους αόρατους δεσμούς με το σημερινό σύστημα εξουσίας που μας θέλει αμόρφωτους.

  2. Ο/Η Iokaste λέει:

    @stardust

    καλώς τον, κι αναρωτιόμουν που είσαι σήμερα🙂

    Έτσι όπως τα λες είναι, η παιδεία μας πάει στα σκουπίδια κι εμείς κλασσικά χαιρόμαστε γιατί νομίζουμε πως είμαστε οι καλύτεροι και σε αυτό χωρίς να βλέπουμε τα χάλια μας…

    Πρέπει να εξαπλώσουμε το «μικρόβιο» του διαβάσματος σε όσο περισσότερους μπορούμε.

    Κι επίσης πρέπει να μάθει ο κόσμος να διαβάζει διαφορετικά πράγματα, να μην λαμβάνει μονόπλευρες πληροφορίες και τις δέχεται σαν αλήθειες χωρίς ψάξιμο…

    Είχα βρει αυτό και μ’άρεσε: http://www.bookcrossing.com, αλλά έχω μια δυσκολία στο να αφήσω ένα βιβλίο :s

  3. Ο/Η The_Str4ng3r λέει:

    Μήπως, τελικά, το να αρχίσει να διαβάζει περισσότερος κόσμος είναι πιο ρεαλιστική ελπίδα και επιδίωξη απο την οργάνωση μιας ορθολογικής-αθειστικής κίνησης (βλ. την πρόσφατη συζήτηση στου Διαγόρα) ;;;; Μήπως, εν έτει 2008, πρέπει ν’αρχίσουμε απο τα βασικά σ’αυτή τη χώρα, διότι τα «βασικά» ποτέ δεν συζητήθηκαν;;;

    Ξέρεις, βέβαια, αγαπητή Ιοκάστη, πως η αντίληψη αυτή για το δίάβασμα δεν περιορίζεται στους ανήλικους των παραδειγμάτων σου. Η πλειοψηφεία των «μορφωμένων» κατόχων πτυχίου / διδακτορικού που γνωρίζω, αποστρέφεται μετα βδελυγμίας το άνοιγμα οποιουδήποτε βιβλίου.

    Δεν συμφωνώ με το «Διαβάστε ό,τι περνάει από το χέρι σας» stardust30. Αν αφήσουμε το χέρι μας να διαλέξει στην τύχη κάτι, μάλλον θα πετύχουμε την σαβούρα, στατιστικά…

  4. Ο/Η ellinaki λέει:

    … και πες ρε παιδί μου ότι το σχόλικο πρόγραμμα έτσι όπως έχει διαμορφωθεί, προσπαθεί όντως να βάλει όλα τα παιδάκια στη NASA. Στο τέλος τί μένει στα παιδιά;;; Υποθέτω τίποτα. Εγώ που δεν πρόλαβα αυτό τον πανικό με την άυξηση ύλης και τη «μελέτη τηλεπικοινωνιακών δικτύων» στην ΣΤ’ Δημοτικού (!), και πάλι δε θυμάμαι το παραμικρό από το σχολείο.

    Θυμάμαι απλά ότι είχα 2 ώρες διάβασμα, και μετά παιχνίδι όλο το απόγευμα. Και τελικά ποιος έχει περισσότερες γνώσεις;

    Χάλια μαύρα. Όπως οι διάφοροι Υπουργοί Οικονομικών μιλάνε για υιοθέτηση ιρλανδικών, σκανδιναβικών κλπ μοντέλων για την ελληνική οικονομία, τα ίδια κάνουν και οι Εθνικής Παιδείας και Αστρολογίας. Εφαρμόζουν τυχαία συστήματα χωρίς να έχει γίνει αρχικά κάποια σοβαρή μελέτη για την επίδραση του εκάστοτε συστήματος. Και τα παιδιά φυσικά τα φτύνουν. Μετά βλέπουν βιβλίο και βγάζουν καντίλες.

    Άσε και το άλλο μικρόβιο. Αυτό της ταμπελοποίησης. Δύο παραδείγματα:

    α) Δεν πετάς χαρτάκι στο δρόμο; Αμάν εσείς οι οικολόγοι! Μέσα στην υπερβολή!

    β) Διαβάζεις βιβλία; Την έχεις δει κουλτούρα κι έτσι.

    Γενικώς, τα ορθώς κείμενα στην Ελλάδα, προκαλούν λαϊκή κατακραυγή. Διότι αν κάποιος δει τις στατιστικές με τα ποσοστά των αναγνωστών βιβλίων, θα απογοητευτεί.

  5. Ο/Η Iokaste λέει:

    @The_Str4ng3r

    Ναι, το να αρχίσει να διαβάζει περισσότερος κόσμος είναι κατά την γνώμη μου πολύ βασικό για την καταπολέμιση του σκοταδισμού που πάνε να μας χώσουν και είναι κάτι που παρακινώ γνωστούς, φίλους και συγγενείς να κάνουν.

    Κι όμως αν διαβάζουμε ό,τι πέσει στο χέρι μας, όπως λέει ο stardust πιθανότατα θα διαβάσουμε πάρα πολλά και μπορεί και αντιφατικά πράγματα. Αυτό για μένα είναι το ιδανικό, να διαβάζει κάποιος τόσο πολύ ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει τί ειναι σαβούρα και τί όχι.

    Ειδικά όσον αφορά τις αντιφάσεις, θεωρώ πως είναι απαραίτητες όταν διαβάζουμε γιατί μας ωθούν σε περισσόρο ψάξιμο, μας αναγκάζουν να σκεφτούμε κριτικά κάποια πράγματα και στο τέλος μάλλον στο να σχηματίσουμε μια πιο σφαιρική άποψη.

    Άλλωστε αν δεν διαβάζουμε τα πάντα, πως θα μπορέσουμε να κρίνουμε τί είναι σαβούρα και τί όχι;

    @ελληνάκι

    Καλά, όχι απλά δεν τους μένει τίποτα, αλλά τους μαθαίνουν και 1000 βλακείες. Τους φορτώνουν με διάβασμα ναι μεν αλλά χωρίς να είναι ουσιαστικές οι γνώσεις που παίρνουν (όχι σε όλα τα μαθήματα βέβαια). Αλλά ακόμη και μαθηματικά, που για μένα ήταν μια σταθερή αξία, τους έχουν αλλάξει τόσα πράγματα, τώρα τους βάζουν να κάνουν την πρόσθεση οριζόντια, κι όχι κάθετα όπως κάναμε εμείς. Σε λίγο βέβαια θα τους βάζουν να την κάνουν με κομπιουτεράκια έτσι όπως πάμε..

    Αυτό που αναφέρεις δεν είναι μόνο το μικρόβιο της ταμπελοποίησης (κλασσική τακτική του έλληνα για να κατηγορήσει ό,τι τον ξεβολεύει ή δεν καταλαβαίνει) είναι και το μικρόβιο της υπερβολής και ίσως και της ξενοφοβίας, γιατί συνήθως μετά το «αμάν εσεις οι οικολογοι», σου πετάνε κι ένα «αυτές οι ξενόφερτες μόδες πια… όλοι τα ίδια κάνουν..». Και μένεις λίγο με το στόμα ανοιχτό αλλά τί να πεις…

  6. Ο/Η ksotiko_melian λέει:

    Καθώς θα συμφωνήσω με όλους σας, αυτό που τελικά απομένει είναι να προσπαθήσουμε να μυήσουμε τα πιτσιρίκια στην αγάπη για τα βιβλία! Οπότε, οποιοδήποτε πιτσιρίκι είναι κοντά σας, δίπλα σας, γνωστό, γνωστού, συγγενή να το έχουμε από κοντά!🙂 Τα ξαδερφάκια μας Ιοκάστη και τα μάτια μας!!!🙂

  7. Ο/Η stardust30 λέει:

    @The_Str4ng3r
    Θα συμφωνήσω με την Ιοκάστη – πώς κρίνεις πως κάτι είναι σαβούρα πριν το διαβάσεις; Από κριτικές άλλων; Από την άλλη δεν εννοώ με την προτροπή μου να διαβάσει κανείς περιοδικά life style ή βιβλία για τα διάφορα δόγματα (αν και για πληροφοριακούς λόγους τα τελευταία δεν είναι άσχημα) αλλά βιβλία φιλοσοφίας, ιστορίας, βιολογίας, επιστήμης, ευρωπαϊκού και ελληνικού πολιτισμού κ.α. Τώρα αν θέλει κανείς να διαβάσει ένα μυθιστόρημα γιατί να μην το κάνει; Από το να κάτσει να χαζεύει το «τηλεοπτικό αποχαυνωτήρι» καλύτερα δεν είναι;

  8. Ο/Η The_Str4ng3r λέει:

    @stardust30

    Φοβάμαι πως δέν διαθέτουμε το κριτήριο – γι’αυτο και η αντίρρησή μου, φίλε stardust30.

    Κριτήριο, σίγουρα, δεν μας έδωσε η όποια κρατική «παιδεία» . Αν είχαμε την τύχη να το βρούμε απο την οικογένεια, το περιβάλλον, έστω, μέσω προσωπικής ανησυχίας και κόπου, μόνοι μας, το “τηλεοπτικό αποχαυνωτήρι” κάνει ό,τι μπορεί να το διαστρεβλώσει ή και να το μηδενίσει. Πρόσθεσε σ’αυτά το «πολιτικό», «θρησκευτικό», «μουσικό», «λογοτεχνικό» αποχαυνωτήρι κλπ.

    Αντε, έστω πως είμαστε σκληρόπετσοι, και τα *δικά μας* κριτήρια και ποιότητες έχουν παγιωθεί σε κάτι άξιο. Εκεί έξω έχεις έναν κόσμο (αντιπαραθέτωντας τις κατηγορίες σου) που καταπίνει αμάσητα τα New Age φληναφήματα για φιλοσοφία, τις κραυγές του Άδωνη για ιστορία, τον θεό των κενών για βιολογία, όποια π****α δημοσιεύσει οποιοσδήποτε, άνευ τεκμηρίων, ως επιστήμη (φτάνει να ικανοποιεί τις προσχηματισμένες ιδέες που έχουμε για τον κόσμο) και, φυσικά, Λιακόπουλους και τους ομοίους του, για τον πολιτισμό μας. Όσο για την λογοτεχνία που προτιμούν οι περισσότεροι, απλά κοίτα τις προθήκες των μεγάλων βιβλιοπωλείων και πες μου ποσα έχεις διαβάσει.

    Γι’ αυτό, επιμένω στο όχι «Διαβάστε ό,τι περνάει από το χέρι σας» . (Καταλαβάινω απόλυτα το τι εννοείς εσυ stardust)

    Απαισιόξος, ώς συνήθως, http://www.youtube.com/watch?v=Idf-KBT-Wxs

  9. Ο/Η Kostas λέει:

    Ξένες γλώσσες στο σχολείο… LoL, Ιοκάστη, LoL!

  10. Ο/Η BohemianGrover λέει:

    Θα συμφωνήσω με τον str4ng3r.

    Γενικά, πιστεύω πως δεν μας φτάνει ούτε μια ζωή για να εμβαθύνουμε στα έργα των μεγάλων δημιουργών (ποιητών, φιλοσόφων, ιστορικών, μουσικών κλπ). Πόσο μάλλον για να διαβάσουμε ότι τυπώνεται και προβάλλεται σήμερα.

  11. Ο/Η Iokaste λέει:

    Γεια σου BohemianGrover και καλώς ήρθες στο ιστολόγιό μου!

    Σίγουρα δεν γίνεται να διαβάσουμε τα πάντα, θα πάθουμε και υπερφόρτωση από τον όγκο των πληροφοριών… Θα πρέπει να μπουν κάποιες προτεραιότητες.

    Απλά καλό είναι, για μένα, να προσπαθήσουμε να διαβάσουμε διαφορετικά πράγματα και από διαφορετικές οπτικές γωνίες, για να πάρουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το κάθε θέμα που μας ενδιαφέρει. Κι επίσης για να διαμορφώσουμε κάποιο κριτήριο ως προς το τί θα διαβάσουμε πρέπει να πάρουμε μια γενική ιδέα πρώτα για το τί υπάρχει και να δούμε και τι μας αρέσει…

    Προσωπικά θέλω να διαβάζω και πράγματα που ξέρω ότι δεν θα μου αρέσουν. Για παράδειγμα θέλω να διαβάσω Λιακόπουλο (δεν θέλω να δώσω λεφτά για τα βιβλία του βέβαια…), και από περιέργεια για να δω τί γράφει αλλά και γιατί θα έχω καλύτερα επιχειρήματα αν χρειαστεί σε κάποια συζήτηση να τον απορρίψω. Θέλω να διαβάσω μια αρνητική βιογραφία του Che, για να δω και την άλλη άποψη. Θα ήθελα να διαβάσω ιστορία γραμμένη από Τούρκο πχ, να δω πως τα έβλεπαν αυτοί τα πράγματα. Όσον αφορά την λογοτεχνία θέλω να γνωρίσω όσα περισσότερα είδη μπορώ, από Τολκιν μέχρι Μπουκόφσκι, και κάπως έτσι σκέφτομαι γενικά για ό,τι διαβάζεται…

  12. Ο/Η BohemianGrover λέει:

    Συμφωνοι. Απλά εγώ έχω πιο «κλασσικές» κατευθύνσεις. Πάντως δεν πρόκειται να καταφέρεις να διαβάσεις Λιακόπουλο…🙂 Σου βάζω και στοίχημα🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s